לנובו חושפת מחשבי ThinkPad ו-IdeaPad ניידים עם מעבדי ה-Core Ultra החדשים של אינטל

שבועות בודדים לפני כנס CES 2024 חושפת לנובו (Lenovo) שורה של מוצרים חדשים לעסקים ולצרכנים עם התמקדות בחוויות בינה מלאכותית חדשות. בין המוצרים החדשים הושקו גם מחשבי ה-ThinkPad X1 Carbon, ThinkPad X1 2-in-1 ו-IdeaPad Pro 5i. שלושת המחשבים הניידים הללו מגיעים עם מעבדי ה-Core Ultra העדכניים ביותר של אינטל ועם Windows 11 ליעילות אנרגיה וביצועים מיטביים.

הגל הבא של המחשוב העסקי כבר כאן ויחד איתו מגיעים מחשבי לנובו הניידים עם מעבדי Core Ultra של אינטל שכבר מוכנים לעתיד המחשוב העסקי. יש להם שלושה מנועי מחשוב: יחידת עיבוד מרכזית (CPU), יחידת עיבוד גרפית (GPU) ויחידת עיבוד לבינה מלאכוותית (NPU). כל אלוו יחד יכולים להתמודד עם משימות בינה מלאכותית בצורה יעילה וחכמה. הורדת משימות מחשוב ל-NPU ו/או GPU משפרת את היעילות והביצועים ומספקת את היכולת לנהל את צריכת החשמל טוב יותר.

בנוסף, הכריזה לנובו על הרחבת פורטפוליו הענן ההיברידי שלה המתבסס על עוצמת הדור הבא של מעבדי Xeon Scalable של אינטל. לנובו מספקת פלטפורמה חדשה מוכנה לבינה מלאכותית עם ביצועים משופרים, עם המאיצים המעודכנים ביותר וכן מודל שירותי בינה מלאכותית מקצועיים חדש, מה שיאפשר גישה דינמית לבינה מלאכותית היברידית במודלים ציבוריים, פרטיים ובסיסיים.

lenovo 11_X1_2_in_1_G9_Hero_Tent
ה-X1 2 In 1. קרדיט: יח"צ

חוויות משתמש ללא פשרות

ה-ThinkPad X1 במחשב ה-TrackPad עבר הגדלה לגודל של 120 מ"מ, עם כפתורים פיזיים המשפרים את דיוק ההצבעה ואת השימוש ביד אחת עם ה-TrackPoint המסורתי. תכונה חדשה ב-ThinkPad X1 מאפשרת למשתמשים לבצע לחיצה כפולה מהירה על ה-TrackPoint כדי לפתוח תפריט שמאפשר לבצע התאמה אישית עבור מספר תכונות נפוצות. בנוסף מציעה לנובו לראשונה ב-ThinkPad X1 בחירה ב-TouchPad הפטי בציפוי זכוכית. ל-ThinkPad X1 2-in-1 יש גם עט מגנטי גדול יותר לחווית עבודה משופרת.

ThinkPad X1 Carbon ו-ThinkPad X1 2-in-1 החדשים מציגים גם שיפור בניהול התרמי וצריכת החשמל, וכן תומכים ביכולות ראייה ממוחשבת באמצעות הגרסה המסחרית של Vantage. זה כולל התעוררות של המחשב בעת שניגשים אליו באמצעות זיהוי פנים, תמיכה בעמעום מותאם של מסכים חיצוניים ותכונות אבטחה וחיסכון בחשמל חדשות.

ThinkPad X1 כולל את תוכנת Lenovo View המספקת כלים לשיפור ווידאו בסביבות תאורה חלשה באופן שיכול להבהיר ולנקות רעשים. התוכנה משתמשת ב-NPU כדי לחסוך בחשמל ובעומס על המעבד בעת הפעלת יישומי תקשורת אחודה כדוגמת Teams או Zoom. ה-ThinkPad X1 יכלול, כאפשרות, מצלמת 8 מגה-פיקסל כחלק מסרגל תקשורת ייחודי. בנווסף, ה-ThinkPad X1 יכלול גרסה עם מסך OLED מעודכן עם קצב ריענון של 120 הרץ.

דגמי ThinkPad X1 החדשים עושים שימוש בחומרים ממוחזרים, כולל פלסטיק PCC ואריזות במבוק וקני סוכר שאינן מכילות פלסטיק. לנובו עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם Toray Industries, Inc שמספקת לה סיבי פחמן, וכן נתמכת על ידי הקשרים של Toray עם בואינג בכל הקשור לאספקת סיבי הפחמן הממוחזרים המשמשים את ThinkPad X1 Carbon Gen 12 ומיוצרים מתוצרי לוואי של ייצור כנפי בואינג 787.

"חדשנות בהיבט של בינה מלאכותית למחשבים האישיים הפכה לתשוקה שלנו. אנחנו לא רק מייצרים מחשבים אישיים, אנחנו יוצרים חוויות באמצעות עיצוב מבריק ומגוון, חומרים ברי קיימא וטכנולוגיות מחשוב ובינה מלאכותית מהפכניות כדי לספק את העתיד של המחשוב העסקי", אמר ג'רי פרדייס, סגן נשיא, ניהול מוצרים עסקי, קבוצת ההתקנים החכמים של לנובו. " ניידי ה-ThinkPad X1 העדכניים ישנו את חוויות המשתמש בעבודה ובאינטראקציה באמצעות בינה מלאכותית שמופעלת בידי מעבדי Core Ultra של אינטל".

Lenovo 16_X1_Carbon_G12_Tour_Front_Facing_B_C_Cover

פרודוקטיביות מבוססת בינה מלאכותית

IdeaPad Pro 5i החדש (16 אינץ', דור 9) הוא הנייד הצרכני הראשון בעולם בתקן Intel Evo המופעל בידי מעבדי Core Ultra של אינטל. המעבדים מניעים את חוויית הבינה המלאכותית בכך שהם מאפשרים יצירה ועריכת תמונות מהירה יותר, ייצוא וידאו מהיר יותר וריבוי משימות טוב יותר מבוסס בינה מלאכותית. המשמעות היא יכולות המרת טקסט לתמונה, יצירת טקסט באמצעות בינה מלאכותית יוצרת, והאצת תזרימי עבודה של עריכת תמונות ווידאו באמצעות יצירת תצוגה מקדימה באיכות גבוהה ויצוא וידאו מהיר.

עם המעבדים החדשים מבית אינטל ועם כרטיס גרפי מדגם GeForce RTX 4050 לניידים של NVIDIA, ה-IdeaPad Pro 5i עמוס בכלי יצירה מהירים מבוססי בינה מלאכותית שיסייעו ליוצרים לממש את היצירתיות שלהם ויאפשרו להם לבחור בתרחישי עבודה נוספים עם מסכי 14 או 16 אינץ'. בין אם מדובר ביצירה, עריכה או אפילו משחק, התמונה החזותית תוססת, חדה ונקיה עם מסך OLED ביחס היבט של 16:10, תמיכה של 100% במרחב הצבעים DCI-P3 וקצב ריענון של 120 הרץ.

IdeaPad Pro 5i כולל גם סוללת פולימר בקיבולת עבודה של 84 וואט/שעה התומכת ב-Rapid Charge Express באמצעות חיבור Thunderbolt 4 שמאפשר טעינה מהירה ומאפשר העברת נתונים מהירה יותר. חיבור SSD מאפשר אחסון נתונים רב מעבר ל-PCIe M.2 SSD בנפח של עד 1 טרה-בייט המובנה במחשב . כל זה מגיע במשקל של 1.46 ק"ג לגרסת ה-14 אינץ', ו-1.95 ק"ג לגרסת ה-16 אינץ'.

"אנו גאים מאוד להמשיך את השותפות ההדוקה שלנו עם אינטל בהשקת דור המעבדים החדש ומתרגשים מכך ש- IdeaPad Pro 5iשלנו הוא המחשב הנייד הצרכני הראשון בעולם בתקן Intel Evo Edition שמופעל בידי מעבדי Core Ultra", אמר ג'ון אויאנג, סגן נשיא בלנובו ומנהל המגזר הצרכני, קבוצת המכשירים החכמים, לנובו. "קו מעבדי ה-Core Ultra של אינטל מאפשר יכולות בינה מלאכותית ב-IdeaPad Pro 5i המספקות יתרונות חדשים ומקדמות את המשתמשים במונחים של תפוקה, יצירתיות ופרודוקטיביות".

לרכישת מוצרי Lenovo לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת ASUS מכריזה על ה-Zenbook DUO – המחשב הנייד הראשון בעולם בגודל 14 אינץ' עם מסך כפול

ASUS הכריזה במהלך CES 2024 על ה-Zenbook DUO (2024) UX8406 החדש והמהפכני. מדובר במחשב הנייד …

דילוג לתוכן