intel i9-14900ks oc yariv
קרדיט: דוברות אינטל ישראל

אינטל ישראל מציינת את השקת ה-Core i9-14900KS בתחרות אוברקלוקינג

לפני מספר ימים השיקה אינטל (Intel) מעבד דגל חדש מדגם Core i9-14900KS. המעבד החדש מבוסס על שבב מובחר מהדור ה-14 שמגיע לתדר עבודה מירבי מרשים של 6.2Ghz. בסניף הישראלי של אינטל שלקח חלק מרכזי בפיתוח המעבד בחרו לחגוג את ההשקה בדרך ייחודית וחווייתית.

אינטל ישראל הזמינה כתבים מכל רחבי הארץ למעבדות שלה בחיפה על מנת להתרשם מיכולות האוברקלוקינג (המהרה) והביצועים של ה-Core i9-14900KS. כדי לחוות את מלוא היכולות של המעבד, אינטל בחרה לעשות תחרות אוברקלוקינג באמצעות חנקן נוזלי בין הכתבים ועובדי החברה אשר השתתפו באירוע.

כל משתתפי התחרות התנסו בביצוע אוברקלוקינג (המהרה) בחנקן נוזלי על ה-Core i9-14900KS אשר שולב על לוח האם ROG MAXIMUS Z790 APEX ENCORE של ASUS. בכל אחת מהעמדות שולב גם זיכרון מסוג DDR5 של Kingston וכרטיס מסך בסיסי יחסית על מנת להפיק תצוגה בלבד.

באינטל מקבילים את תחרות האוברקלוקינג (המהרה) עם החנקן הנוזלי למרוץ מכוניות. במרוץ מכוניות מתרכזים טובי הנהגים והמהנדסים על מנת לקחת את המכוניות לקצה ולסיים את המסלול בזמן הקצר ביותר האפשרי. כך גם בתחרות אוברקלוקינג בחנקן נוזלי מתרכזים טובי האוברקלוקרים והמהנדסים על מנת להפיק כל פיסת ביצועים אפשרית של המעבד.

intel i9-14900ks oc tal katz
קרדיט: דוברות אינטל ישראל

אוברקלוקינג בעזרת חנקן נוזלי

בשימוש בחנקן נוזלי, ניתן להביא את המעבד לטמפרטורה שלילית של עד מינוס 180- מעלות. כאשר המעבד נמצא בטמפטורה כה נמוכה, ניתן להגדיר לו מתח גבוה במיוחד מבלי לחשוש שיתחמם ומבלי להתקרב אפילו להגבלות ביצועים הנובעות מחימום השבב. יחד עם זאת, יצירת טמפרטורה שלילית נמוכה עלולה לגרום לאוויר להתעבות ולגרום לקצר מה שדורש בידוד איכותי על רכיבי החומרה ומעקב צמוד אחר הטמפ'.

מתח גבוה למעבד עלול גם הוא להרוס את המעבד ו/או את לוח האם ולכן נדרשת משנה זהירות. צעד אחד לא נכון עלול להקריס את המערכת. בהתאם, אינטל הזמינה לתחרות את שרון נחמיאס הנחשב לאחד האוברקלוקרים המובילים בעולם לסייע לנהל את התחרות. נחמיאס, יחד עם מספר מהנדסים מאינטל סייעו לכתבים להפיק את מירב הביצועים ויכולות האוברקלוקינג מן ה-Core i9-14900KS.

בשימוש בחנקן נוזלי, אוברקלוקים של ASUS הצליחו להביא את ה-Core i9-14900KS לתדר שיא מרשים במיוחד של 9.1Ghz. בימים הקרובים אנחנו צפויים לראות שיאי ביצועים חדשים נשברים יחד עם ה-Core i9-14900KS בשילוב חנקן נוזלי. נכון, לא מדובר בפתרון קירור שמיועד למשתמש הביתי וגם לא לשימוש ממושך. מנגד, הודות לחנקן הנוזלי ניתן לראות מהו קצה גבול היכולת של כל מעבד ומעבד.

intel i9-14900ks oc winners
קרדיט: דוברות אינטל ישראל

הזוכים בתחרות

כאמור, בתחרות התקיימו שני מקצים. המקצה הראשון ארך כשעה והיה מיועד לעובדי אינטל. במקצה השני השתתפו הכתבים מאתרי החדשות וערוצי היוטיוב השונים. הזוכים בכל מקצה הם הצוותים שקיבלו את הציון הגבוה ביותר במבחן הביצועים Cinebench R23. מבחן ביצועים זה בודק את ביצועי ריבוי הליבוד במשימות יצירת תוכן ומנפיק ציון בתום ההרצה. ככל שהציון גבוה יותר, כך התוצאה גבוהה יותר.

במקצה הכתבים למקום הראשון הגיע מישל מערוץ היוטיוב HardwareX. למקום השני הגיע יריב נחשון מפלונטר ולמקום השלישי הגיעו עומרי וליעד מערוץ היוטיוב TML Gaming. במקצה העובדים מאג'ד ח'ורי הגיע למקום הראשון, טל כץ הגיע למקום השני וויטאלי ציגנוב הגיע למקום השלישי.

חגיגות 50 שנים לאינטל בישראל

לצד השקת ה-Core i9-14900KS, אינטל ציינה גם 50 שנות פעילות לסניף הישראלי. כאשר נפתח, הסניף הישראלי של אינטל כלל שמונה עובדים בלבד. כיום אינטל ישראל מונה כ-11,000 עובדים כאשר שליש מהם עובדים במפעלי השבבים המקומיים והאחרים במחלקות הפיתוח השונות.

הסניף הישראלי של אינטל אף מוביל את הפיתוח של ארכיטקטורת מעבדי ה-Core בשנים האחרונות. בין הפיתוחים הבולטים של אינטל ישראל בשנים האחרונות ניתן למנות את ארכיטקטורת Alder Lake שהביאה את מעבדי ה-x86 ההיברידיים הראשונים, את ארכיטקטורת SkyLake, SandyBridge וכדומה.

לרכישת ה-Core i9-14900KS לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן