digitalfoundry-2021-amd-fidelity-fx-super-resolution-fsr-performance-wins-but-what-about-image-quality-1624362262760

חברת AMD תשיק טכנולוגיית AI Upscaling השנה

לכל אחת מיצרניות כרטיסי המסך בשוק יש טכנולוגיית Upscaling משלה. ל-NVIDIA יש את DLSS, לאינטל יש את XeSS ול-AMD יש את FSR. המטרה של הטכנולוגיות האלה היא לאפשר לכרטיס המסך לרנדר את הגרפיקה באיכות נמוכה ולאחר מכן לשפר אותה בעזרת אלגוריתמים מתוחכמים. שיטות אלו מאפשרות להפיק ביצועים גבוהים יותר ברזולוציות גבוהות.

לטכנולוגיות של NVIDIA ואינטל (Intel) יש מכנה משותף אחד ששונה מ-AMD – הן משתמשות ב-AI. לעומתן, AMD משתמשת באלגוריתמים אחרים ״פשוטים יותר״ להעלאת איכות התמונה. לא פעם נטען כי הטכנולוגיה של AMD נחשבת לגרועה יותר וכאשר הטכנולוגיה רק הושקה הפורומים השונים התמלאו בדיונים והשוואות אודות היכולות של FSR.

Mark Papermaster, ה-CTO של AMD חשף בראיון לערוץ יוטיוב אמריקאי כי החברה תשיק השנה (2024) טכנולוגיית Upscaling מבוססת AI. במהלך הריאיון Papermaster הדגיש כי AMD עובדת על שורה של מוצרים מבוססי AI וכי בכוונת החברה להטמיע שימוש ב-AI באופן כזה או אחר לאורך כל פורטפוליו המוצרים שלה.

מדובר בצעד משמעותי עבור AMD שעד כה נשארה מאחורי NVIDIA ואינטל. חשוב כמובן לזכור שלפתח מנגנון Upscaling למשחקים המבוסס AI זו משימה לא פשוטה. ל-NVIDIA לקחו כמה גרסאות ושנות פיתוח עד שהיא הגיעה ליכולות שיש ל-DLSS היום.

בשנים האחרונות חטיבת כרטיסי המסך של AMD מאיצה את הפיתוח ואת היכולות שלה באופן משמעותי. אם רק לפני מספר שנים AMD התחרתה רק מול דגמי ה-Low End של NVIDIA, היום יש קרב צמוד בין השתיים.

האתגר של AMD בתחום ה-AI עדיין גדול. מרבית ספריות הפיתוח ל-AI מותאמות למוצרים של NVIDIA. יתר על כן, הניסיון של AMD בתחום ה-AI קטן יותר באופן משמעותי בהשוואה לניסיון של NVIDIA. אם AMD תצליח להפתיע ולהיות אטרקטיבית גם בתחומי ה-AI אין ספק שזה יעשה טוב לשוק כרטיסי המסך – גם לעולמות הגיימינג וגם לתחומי הפיתוח והמחקר.

לרכישת כרטיס מסך מסדרת RX 7000 לחצו כאן

לרכישת כרטיס מסך מסדרת RX 6000 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן