אינטל חושפת מפת דרכים חדשה לחטיבת ייצור השבבים

כאשר פט גלסינגר התמנה למנכ"ל אינטל (Intel), הוא הציג את אסטרטגיית IDM 2.0 במסגרתה אינטל תשקיע מיליארדי דולרים במטרה להפוך ליצרנית השבבים המתקדמת בעולם. במסגרת התוכנית, הודיעה גלסינגר גם כי אינטל תייצר שבבים לא רק לעצמה אלא תהפוך ליצרנית שבבים כמו TSMC, GlobalFoundries וכו'.

התוכנית המקורית הוצגה בתחילת 2021 ומאז עברו שלוש שנים. על פי התוכנית, אינטל אמורה לחשוף השנה את טכנולוגייות הייצור Intel 20A (2nm) ואת Intel 18A (1.8nm). בכנס IFS Direct Connect 2024 שהתקיים לפני מספר ימים אינטל מאשרת כי שתי הטכנולוגיות האלו עומדות בלוח הזמנים וכי הן יושקו באופן רשמי במהלך החודשים הקרובים.

נזכיר כי עד היום לאינטל לא היה רקורד חיובי בכל הנוגע לטכנולוגיות ייצור מתקדמות. טכנולוגיית ה-10nm של אינטל התעכבה במשך מספר שנים מה שגרם לאינטל לאבד את התואר יצרנית השבבים המתקדמת בעולם. במידה וטכנולוגיות ה-18A וה-20A אכן יגיעו השנה – מדובר בהישג משמעותי לאינטל. השקה שכזו תסייע לה לסגור את הפער הטכנולוגי מול ענקית השבבים TSMC.

intel ifs direct connect 2024 roadmap
מפת הדרכים החדשה. קרדיט: אינטל

מפת דרכים חדשה

אינטל חשפה במהלך IFS Direct Connect 2024 מפת דרכים חדשה לטכנולוגיות ייצור שבבים. מפת הדרכים חשפה שורה של טכנולוגיות מעניינות. נתחיל מגולת הכותרת: אינטל לראשונה חושפת כי טכנולוגיית ייצור של 1nm תיכנס לשלבי ייצור ראשוני ב-2027. הטכנולוגיה המדוברת תיקרא Intel 10A ולטענת אינטל היא תציג שיפור דו ספרתי ביחס שבין ביצועים לצריכת חשמל.

חשוב לזכור, ב-2027 אינטל עדיין תהיה בשלבי פיתוח וייקחו עוד כמה חודשים ואולי אפילו שנה עד שתהיה לה קיבולת ייצור מסחרית עבור הטכנולוגיה הזו. כך או כך, אינטל היא הראשונה בתעשייה להתייחס לטכנולוגיית הייצור הזו. מדובר בהצהרה שאפתנית ואמיצה. במידה ואינטל לא תעמוד ביעד הזה, אין ספק שזה יהיה אסון תקשורתי (ואולי גם טכנולוגי) עבורה.

בנוסף ל-Intel 10A, החברה חשפה גם את Intel 14A – טכנולוגיית 1.4nm שצפויה להיכנס לייצור אי שם בשנת 2026. בשלב הזה אינטל לא חשפה פרטים טכנולוגיים מהותיים אודות 14A. אינטל כן אישרה כי טכנולוגיה זו תהיה הראשונה שמיוצרת במכונות High NA של ASML. מדובר במכונות ייצור השבבים המתקדמות בעולם שעדיין לא נכנסו לשימוש אצל אף יצרנית שבבים. שווי של מכונה בודדת כזו מוערך במאות מיליוני דולרים.

הגדלת קיבולת הייצור במפעלים בכל העולם

השקת טכנולוגיות ייצור זה ללא ספק מרשים אך זה לא מספיק. הטכנולוגיה לא שווה כלום אם אין מספיק מפעלים ומכונות שיידעו למנף אותה. אינטל מודעת היטב לבעיה וזו אף אחת הסיבות שבגללה היא מייצרת חלק מהשבבים שלה ב-TSMC. טכנולוגיות כמו Intel 18A ו-Intel 20A לא שוות הרבה ללא קיבולת ייצור מסחרית שתספיק גם לאינטל עצמה וגם ללקוחות פוטנציאליים כמו Qualcomm, AWS ואפילו NVIDIA.

אינטל חשפה גרפים המציגים את קיבולת הייצור של הטכנולוגיות השונות שלה על פני ארבע השנים הקרובות. בגרפים ניתן לראות בבירור כי טכנולוגיות Intel 20A ו-Intel 18A יקבלו החל מ-2025 תעדוף גבוה יותר מאשר Intel 4 ו-Intel 3. עוד עולה מהגרפים כי רק ב-2026 או ב-2027 קיבולת הייצור של Intel 18A ושל Intel 20A תהיה גבוהה.

אינטל תצטרך להשקיע מיליארדי דולרים רבים ולהעזר בלא מעט סיוע ממשלתי כדי לעמוד בגרפים שאותם היא הציגה. גם אם אינטל תעמוד בייעדים שבמפת הדרכים, אין זה מבטיח כי קיבולת הייצור הזו תעמוד בביקושים שיהיו בעוד מספר שנים.

לרכישת מעבדי הדור ה-14 של אינטל לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן