amd ryzen 4000h shortage main

מעבדי AMD Zen5 ייכנסו לייצור המוני בחודשים הקרובים

דיווחים שמגיעים ממספר מקורות סיניים שופכים אור אודות ארכיטקטורת Zen5 של AMD. הדיווחים שהועלו למספר אתרים שונים מציגים את סטטוס הפיתוח של Zen5 ופרטים ראשוניים אודות סדרת המעבדים Ryzen 9000 שתבוסס על הארכיטקטורה הזו.

על פי הדיווחים, סדרת המעבדים Ryzen 9000 שמבוססת על ארכיטקטורת Zen5 תיכנס לייצור המוני בין החודשים אפריל ליוני השנה (2024). כל המעבדים בסדרת Ryzen 9000 ייוצרו ב-TSMC. באופן מעניין טרם ידוע באיזו טכנולוגית ייצור AMD בחרה.

ברשת קיימים דיווחים סותרים. חלק מהמקורות טוענים כי מעבדי Zen5 ייוצרו ב-4nm בעוד אחרים טוענים כי מעבדי Zen5 ייוצרו ב-3nm. בעבר, טכנולוגיית הייצור שתשמש כל ארכיטקטורת מעבדים הייתה מודלפת כבר מספר חודשים טרם ההשקה. השנה AMD שומרת את הקלפים קרוב לחזה.

כניסת המעבדים לייצור המוני בחודשים הקרובים מעידה כי AMD סיימה את תהליך הפיתוח של Zen5. בשלב הזה, מחלקת הפיתוח של AMD עוסקת בעיקר בשלבי הולידציה על מנת לוודא שלא התפספס שום באג או שגיאה תכנונית ברמת הסיליקון (ברמה הפיזית).

באשר לביצועים, המידע ברשת טוען לשיפור של 10% במדד ה-IPC. כלומר, מעבדי Ryzen 9000 יפיקו ביצועים הטובים יותר ב-10% בהשוואה למעבדים הקיימים באותו התדר. כמו כן, סביר להניח כי AMD לא תגדיל את כמות הליבות במעבדים שלה אך אולי גודל זיכרון ה-Cache יגדל.

התמונה שמצטיירת עד כה לא מראה על חידושים טכנולוגיית משמעותיים מצד AMD. בחברה מתמקדים בשיפור ביצועים ״נקי״ מבלי להכניס פיצ׳רים חדשים או טכנולוגיות פורצות דרך. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי שיפור IPC של 10% הוא שיפור מכובד שכבר אי אפשר לקחת כמובן מאליו בשנים האחרונות.

השקת מעבדי Ryzen 9000 תתרחש ככל הנראה לקראת סוף השנה (2024). AMD תרצה לבצע את ההשקה רק לאחר שתצבור מספיק מלאי לשבועות שלאחר ההשקה. כמו כן, סביר להניח כי המפתחים של AMD יעבדו על גרסאות BIOS ו-Firmware עד לשבועות האחרונים שלפני ההשקה על מנת לסחוט כל טיפת ביצועים אפשרית.

השיפורים ברמת התוכנה יסייעו ל-AMD להציג גם תמיכה טובה יותר בתוכנות ובמשחקים השונים וכן גם ברכיבי חומרה אחרים כמו זיכרונות DDR5 בתדרים גבוהים.

לרכישת מעבדי Zen4 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן