בסימן הבינה המלאכותית: אינטל משיקה את מעבדי Meter Lake ומעבדי Xeon חדשים

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל העולמית השיק היום בכנס AI Everywhere שורה של מעבדים ומוצרים חדשים המיועדים לספק פתרונות AI בכל מקום – במחשב האישי, בדאטה סנטרים, בענן, ברשת ובמחשוב קצה.

"אנו פותחים עידן חדש של AI PC הכולל עוזרים אישיים ומודלי שפה קטנים LLMs, הפועלים על המכשירים האישיים שלנו. ככל שהעולם מתקדם לעבר יותר אפליקציות המשלבות בינה מלאכותית, יש משמעות ניכרת למעבר לעיבוד AI על המחשב ולא בענן", הסביר גלסינגר.

במהלך הכנס אינטל חשפה באופן רשמי את מעבדי Intel® Core™ Ultra mobile (שם קוד "Meteor Lake") המיועדים למחשבים ניידים. במקביל, חשפה אינטל את מעבדי Intel® Xeon® מהדור ה-5 (שם קוד "Emerald Rapids") המיועדים לדאטה סנטרים ושרתים.

עוד הציג גלסינגר פרוסת סיליקון של שבב Intel® Gaudi®3 – הדור הבא של שבבי Gaudi. שבב ה-Gaudi®3 מיועד ל-Deep Learning ולמודלים ג'נרטיבים ב-Scale והוא צפוי להגיע לשוק בשנה הבאה. עם הביקוש הגובר לפתרונות בינה מלאכותית גנרטיביים, אינטל מצפה לתפוס נתח גדול יותר משוק המאיצים בשנת 2024 עם חבילת מאיצי הבינה המלאכותית שלה בראשות גאודי.

intel meteor lake at fab
קרדיט: דוברות אינטל

מעבדי Core Ultra Meteor Lake למחשבים ניידים

מעבדי Meteor Lake הם שבבי העיבוד הראשונים בעולם שמיוצרים בטכנולוגיית Intel4. לדברי אינטל, מעבדים אלו מייצגים את השינוי הארכיטקטוני הגדול ביותר של החברה מזה 40 שנים. באינטל אף טוענים כי מעבדי Meteor Lake פותחים רשמית את עידן ה-"AI PC".

לא סתם אינטל בחרה לשנות את מיתוג ה-Core i שלה למיתוג Core Ultra. באינטל מסבירים כי מעבדי Meteor Lake מספקים שיפורים בכל חזית: מחשוב מעבד, גרפיקה, חיי סוללה וחוויות AI. מעבדים אלו הם גם הראשונים לכלול יחידת עיבוד מסוג NPU (Neural Processing Unit) – מאיץ AI מובנה במעבד. שבב ה-NPU אמור לספק יעילות אנרגיה טובה פי 2.5 מדור המעבדים הקודם – הדור ה-13.

גלסיגר סיפר כי אינטל משתפת פעולה עם יותר מ-100 ספקי תוכנה, שצפויים להוציא לשוק המחשבים האישיים מאות יישומים חדשים מבוססי בינה מלאכותית. מדובר במגוון רחב של יישומים יצירתיים, פרודוקטיביים ומהנים שישנו את חוויית המחשב האישי. עבור לקוחות פרטיים ומסחריים, משמעות הדבר היא כי מערך גדול ורחב יותר של אפליקציות מבוססות AI ירוץ בצורה מיטבית על אינטל Core Ultra, במיוחד לעומת פלטפורמות מתחרות. כך למשל יוצרי תוכן שעובדים ב Adobe Premier Pro ייהנו מביצועים משופרים ב-40% לעומת התחרות.

מחשבים אישיים המבוססים על Intel Core Ultra ושרתים בעלי מעבדי Intel® Xeon® מהדור ה-5 זמינים כבר היום למכירה בשוק הרחב. באינטל אומרים כי במהלך 2024 מעבדי Intel Core Ultra ישולבו ביותר מ-230 סוגי מחשבים ניידים.

מעבדי ה-Xeon החדשים של אינטל: זינוק משמעותי בביצועים וביעילות

משפחת מעבדי Xeon מהדור החמישי של אינטל הושקו היום גם הם. מעבדי ה-Xeon החדשים מספקים ביצועי בינה מלאכותית משופרים לדאטה סנטרים, לענן ולרשת. אינטל טוענת לשיפור 21% בביצועים לעומת הדור הקודם. מעבדי ה-Xeon החדשים הם מעבדי ה-x86 היחידים לשרתים אשר כוללים מאיצים מובנים ליישומי AI. לבסוף, באינטל מספרים כי מאיצי ה-AI פותחו בישראלים והם מאפשרים להציג עלייה של עד 42% בביצועי Inference וכיול על מודלים בגודל של עד 20 מיליארד פרמטרים.

במהלך האירוע, IBM הודיעה כי מעבדי Intel Xeon מהדור ה-5 הציגו תפוקת שאילתות גבוהה עד פי 2.7 בפלטפורמת watsonx.data שלה בהשוואה למעבדי Xeon מהדור הקודם. Google Clouud, שתפרוס את מעבדי Xeon מהדור החמישי בשנה הבאה, ציינה כי פאלו אלטו (Palo Alto Networks) חוותה שיפור ביצועים של פי 2 במודלי Deep Learning לזיהוי איומים באמצעות ההאצה המובנית בדור הרביעי של Xeon דרך Google Cloud.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן