אינטל נפרדת ממותג ה-Core i באופן רשמי

בתחילת חודש מאי השנה (2023) דובר אינטל (Intel) העולמית פרסם בחשבון ה-Twitter שלו כי אינטל צפויה לשנות את מיתוג המעבדים שלה. הציוץ הלא שגרתי הזה הגיע לאחר הדלפה שחשפה מעבד תחת המיתוג Core Ultra. קרוב לחודש וחצי לאחר הציוץ, אינטל חושפת באופן רשמי את מיתוג המעבדים החדש שלה.

במצגת שהוצגה באופן רשמי לכתבים ואתרי חדשות מכל רחבי העולם, אינטל הציגה את מיתוג המעבדים החדש שלה תחת הכותרת "New Brand for a New Era". באינטל מסבירים כי המיתוג החדש מגיע לאור נקודת מפנה משמעותית שתגיע בארכיטקטורת המעבדים הבאה שלה – Meteor Lake. לפי אינטל, ארכיטקטורת Meteor Lake תביא לשינויים משמעותיים בכל הנוגע להנדסה, ייצור וארכיטקטורת המעבדים. מדובר בשינויים טכנולוגיים אשר יבססו את ארכיטקטורות המעבדים שנים קדימה.

עוד באינטל אומרים כי שינוי המיתוג מגיע לאור בקשות מהלקוחות שלה (יצרניות OEM) למיתוג חדש ופשוט יותר להבנה. בנוסף להסברים הרשמיים של אינטל, ניתן לראות כי המיתוג החדש מזכיר קצת יותר את המיתוג של אפל (Apple) למעבדי ה-M שלה המיועדים למחשבים ולאייפדים.

אינטל מנסה למצב את עצמה בקדמת במת החדשנות. מעבר לשיפורים טכנולוגיים שהיא משקיעה בהם כספים רבים בשנים האחרונות, נראה שישנה השקעה גם במהלכים שיווקיים משמעותיים. אם היו אומרים לנו לפני שנה שאינטל חושבת על שינוי מיתוג ה-Core i, לא היינו מאמינים בשום מצב ובשום צורה.

intel core branding

ייקח כמובן זמן עד ששינוי המיתוג יחלחל לקהל הצרכני. גם האנשים הטכנולוגיים וגם אנשים שיש להם אינטרקציה בסיסית בלבד עם עולמות הטכנולוגיה מכירים את מיתוג ה-Core i. אין ספק שהמיתוג החדש יהיה מבלבל עבור לא מעט אנשים בהתחלה. אנחנו מקווים שבטווח הארוך המיתוג החדש יהיה נוח יותר, אינטואיטיבי יותר ושהוא ייצג את ההבדלים בין דגמי המעבדים השונים בצורה טובה.

עד היום כל המעבדים של אינטל התחלקו לסדרות Core i3, Core i5, Core i7 ול-Core i7. עם המיתוג החדש, אינטל יוצרת שני מיתוגים חדשים: Core ו-Core Ultra כאשר לכל מיתוג יהיו את תתי הסדרות שלו.

המיתוג החדש למעבדי ה-Core i

מיתוג ה-Core i הפופולרי והמוכר מתחלף במיתוג Core. כלומר, דגם כמו ה-Core i9 14900K ייקרא במיתוג החדש Core 9 processor 14900K. באופן מעניין אינטל הוסיפה את המילה Processor בין מספר הסדרה לדגם המעבד. כנראה כדי לבדל את עצמה מ-AMD שהמיתוג שלה כולל את מספר הסדרה ומייד לאחר מכן את דגם המעבד. גם באתרי חדשות נוספים שמו לב כי אם המיתוג היה Core 9 14900K, הוא היה דומה מידי למיתוג של AMD, למשל Ryzen 9 7900X.

המעבר מ-Core i ל-Core הוא שינוי קטן יחסית, אבל הוא רק חלק מהתמונה הגדולה.

intel core ultra branding

מעבדי ה-Core Ultra

מעתה, כל דור מעבדים יכלול גם סדרת Ultra. למשל, מעבד מדגם Core Ultra 9 14900K. מעבדים במיתוג ה-Core Ultra אמורים להציג ביצועים גבוהים יותר מאשר מעבדי ה-Core. באינטל עוד מסבירים כי המעבדים אשר יושקו תחת מיתוג ה-Core Ultra יכללו את מיטב הטכנולוגיות והחידושים באותו דור המעבדים.

למשל, ייתכן ומעבדי דור 14 המבוססים על ארכיטקטורת Meteor Lake יגיעו תחת המיתוג Core Ultra ומעבדים המבוססים על ארכיטקטורת Raptor Lake Refresh יגיעו תחת המיתוג Core. חשוב כמובן לזכור שמדובר בהשערה בלבד המבוססת על שמועות והערכות. אנחנו נדע את חלוקת המיתוג המדויקת רק כאשר אינטל תשיק מעבדים ראשונים עם המיתוג החדש.

שינויים נוספים

אינטל לא תכתוב יותר על המעבדים ועל המדבקות שלהם את הדור של המעבד. מעתה, דור המעבד יסומן על ידי שתי הספרות הראשונות של הדגם שלו בלבד. למשל, מעבד כמו ה-Core Ultra 9 14900K הוא מהדור ה-14. כפי שניתן לראות בתמונות אינטל גם הציגה תמונות Badge חדשות לכל סדרות המעבדים.

שינוי המיתוג ייכנס לתוקף כבר מהדור ה-14 אשר יושק מאוחר יותר השנה.

קרדיט תמונות: Intel

לרכישת מעבדי Raptor Lake לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן