Intel-11th-Gen-Core-Badges

אינטל משנה את מיתוג המעבדים שלה אחרי למעלה מעשור

מאז 2008 אינטל (Intel) משתמשת במיתוג Core i עבור סדרות המעבדים שלה. עם השנים היא הכניסה מעט שינויים כמו הוספת סדרת ה-i9 וכן גם הוספת סיומות מגוונות למעבדי המחשבים הניידים כמו HX או P. 

הודעה רשמית ומפתיע מדובר אינטל בטוויטר (Twitter) חושפת כי אינטל תשנה את המיתוג של סדרות המעבדים שלה לקראת השקת ארכיטקטורת Meteor Lake. נזכיר כי ארכיטקטורת Meteor Lake אמורה להגיע לשוק במחצית השנייה של 2023 ונכון לכרגע נראה כי צוותי הפיתוח עומדים בלוחות הזמנים.

דובר אינטל לא סיפק מידע קונקרטי או משמעותי. למעשה, בציוץ שלו הוא רק אישר את שינוי המיתוג המתוכנן ואמר כי החברה מתכננת לחשוף מידע נוסף בשבועות הקרובים. בשלב הזה אינטל נמנעה מלספק פרטים רשמיים נוספים.

הציוץ הזה מגיע על רקע הדלפה שעלתה לרשת כמה ימים קודם לכן ובה נראה מעבד מסדרת Meteor Lake במבחן הביצועים Ashes Of The Singularity. באותה ההדלפה, המעבד המדובר הופיע תחת השם Core Ultra 5 1003H וזאת בניגוד למיתוג המקובל Core i5.

בשלב הזה עדיין לא ברור כיצד מיתוג ה-Ultra ישתלב והאם הוא יחליף במלואו את מיתוג Core i המפורסם או שיתקיים במקביל אליו. כמו כן, עדיין לא ידוע האם המיתוג הזה יהיה גם במעבדי מחשבים נייחים וגם במעבדי מחשבים ניידים או רק באחד מהסוגים.

באשר למעבדי Meteor Lake עצמם, הם יהיו מעבדי אינטל הראשונים שיגיעו בתצורת Chipletים וכן גם הראשונים מזה זמן רב שיגיעו עם L4 Cache. בעוד שההשקה תתקיים במחצית השנייה של השנה (2023), אינטל שומרת את הקלפים קרוב לחזה.

ישנן מספר שמועות והשערות לפיהן מעבדי Meteor Lake יגיעו רק עד Core i5 (או עד Core Ultra 5). שמועות נוספות טוענות כי לא בטוח שהמעבדים האלו בכלל יגיעו למחשבים הנייחים וגם אם כן אז רק עבור מספר דגמים נבחרים.

יש כרגע עוד המון סימני שאלה סביב Meteor Lake אבל יש דבר אחד בטוח. שינוי המיתוג מעיד על ביטחון של אינטל בסדרת המעבדים הזו. אינטל לא הייתה בוחרת לבצע שינוי מיתוג שכזה אם לא הייתה בטוחה שהמעבדים יהיו מוצלחים וייזכו לסיקורים חיוביים ואוהדים ברחבי הרשת. אנחנו מקווים שאינטל אכן תעמוד בציפיות שהיא מייצרת.

קודם לכן בכתבה הזכרנו כי ה-Core Ultra 5 1003H הודלף דרך מבחן הביצועים Ashes Of The Singularity. לצערנו לא נחשף הרבה מידע ממבחן הביצועים. הפרט החשוב שכן התגלה הוא שהמעבד הזה יכלול כרטיס מסך מובנה הבנוי מ-128CUs מה שעשוי להפוך אותו לחזק מאוד.

מאחר ויש עוד זמן עד להשקה, תוצאות מבחן הביצועים לא מעידות עדיין על הביצועים של המעבדים המוגמרים שיגיעו לשוק. נכון לכרגע, המעבד המסתורי הפיק תוצאה הזהה לזו של ה-Core i7-12700.

ובחזרה לשיווק, מאחר ואינטל תחשוף את שינוי המיתוג רק בעוד מספר שבועות, ייתכן והיא תבחר מילת מפתח אחרת במקום Ultra. כך או כך, עצם אישור השינוי הוא משמעותי ואפילו מפתיע.

לרכישת מעבדי Raptor Lake לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן