Intel alder lake cpu upside down

סדרת המעבדים Raptor Lake Refresh נצפתה באתר של אינטל

כבר מספר חודשים שרצות שמועות ברשת אודות סדרת מעבדים בשם Raptor Lake Refresh. הדלפה חדשה שהתגלתה על ידי משתמש טוויטר (Twitter) בשם @momomo_us מאשרת את השמועות ואת קיומה של סדרת המעבדים המדוברת.

סדרת המעבדים Raptor Lake Refresh של אינטל (Intel) תהיה למעשה הדור ה-14 של המעבדים שלה למחשבים נייחים. נזכיר כי לפי התוכניות המקוריות, ארכיטקטורת Meteor Lake הייתה אמורה לשמש את סדרת המעבדים הזו. באופן מעניין אינטל החליטה במהלך שלבי הפיתוח כי Meteor Lake תשמש למחשבים ניידים בלבד.

ההדלפה של @momomo_us חושפת כי סדרת Meteor Lake Refresh תשמש גם את מעבדי ה-High End של המחשבים הניידים מהדור הבא. הדבר מרמז כי ארכיטקטורת Meteor Lake לא ממש מצליחה לספק את הסחורה למרות השינויים הרבים שהיא מביאה.

חשוב גם לזכור כי סדרת Raptor Lake היא Refresh של סדרת Alder Lake. כלומר, סדרת Raptor Lake Refresh היא בעצם סדרת Alder Lake Refresh Refresh. המהלך הזה מחזיר את אינטל לימי ה-Refreshים הרבים שהיא עשתה עד לא מזמן.

ההשקה של Raptor Lake Refresh מגיעה ככל הנראה רק על מנת למלא את החלל שנוצר בין Raptor Lake ל-Arrow Lake לאור הביטול של Meteor Lake.

אנחנו מעריכים כי סדרת Raptor Lake Refresh תציג שיפורים מינוריים בלבד על פני Raptor Lake כאשר השיפור המשמעותי ביותר יהיה ככל הנראה הגדלה של התדר בכ-100Mhz-200Mhz. אנחנו כמובן נעקוב אחר הדלפות נוספות בנושא בתקווה לקבל מידע נוסף וקונקרטי יותר.

לפי VideoCardz, הסניף הסיני של אינטל אף חשף כי סדרת Raptor Lake Refresh לא תהווה חלק מהמיתוג החדש של החברה שהוכרז לפני מספר שבועות. אינטל נקלעה לצומת דרכים. מצד אחד היא הציגה מיתוג חדש המבטיח שיפורים משמעותיים ומצד שני הארכיטקטורה החדשה לא מספיק טובה כדי להיכנס לכל סדרות המעבדים של החברה.

יהיה מעניין לראות האם וכיצד אינטל תצליח לצאת מהמלכוד שאליו היא נכנסה. כשמעבדי Meteor Lake יגיעו לשוק, סביר להניח שנדע בצורה טובה יותר מדוע הם לא הגיעו גם לסגמנט המעבדים למחשבים נייחים ומדוע הם לא הגיעו גם לסגמנט מעבדי ה-High End למחשבים ניידים.

לרכישת מעבדי Raptor Lake לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן