NVIDIA RTX 30 LAUNCH

שמועה: NVIDIA לא תשיק ארכיטקטורת כרטיסי מסך חדשה ב-2024

ענקית כרטיסי המסך NVIDIA השיקה השנה (2023) את סדרת כרטיסי המסך RTX 40 המבוססת על ארכיטקטורת Ada Lovelace. חודשים ספורים קדימה, מתחילות להגיע השמועות וההדלפות אודות ארכיטקטורת כרטיסי המסך הבאה וסדרת RTX 50.

אתר חדשות החומרה הגרמני Hardwareluxx פרסם את מה שנראה כמו מפת הדרכים העדכנית של NVIDIA הכוללת פרטים אודות כרטיסי מסך לכל הסגמנטים – מגיימינג ועד AI. ממה שעולה במפת הדרכים, NVIDIA מתכננת להשיק את הארכיטקטורה שמחליפה את Ada Lovelace רק בשנת 2025. זו לא הפעם הראשונה שארכיטקטורות כרטיסי מסך של NVIDIA מושקות בהפרש של שנתיים או יותר. למשל, ארכיטקטורת Pascal (סדרת GTX 10) הייתה בשוק מספר שנים עד שהגיעה ארכיטקטורת Turing.

NVIDIA-ROADMAP 2025

עוד עולה מאותה מפת הדרכים כי NVIDIA כן מתכננת להשיק ארכיטקטורה חדשה ליישומי HPC לפני שתשיק ארכיטקטורה חדשה לגיימרים אך בשלב זה לא ברור האם ההשקה תגיע בסוף 2024 או בתחילת שנת 2025. כמו כן, באופן מעניין מפת הדרכים לא מציינת מה יהיה השם של הדור הבא של כרטיסי המסך של NVIDIA, ייתכן והחברה טרם בחרה שמות רשמיים לארכיטקטורת הבאות.

למרות שסדרת כרטיסי המסך הבאה מתוכננת רק ל-2025, זה לא אומר ש-NVIDIA לא תשיק כרטיסי מסך גם ב-2024. סביר להניח שנראה לאורך השנה הבאה כרטיסי מסך חדשים עם גדלי זיכרון שונים מסדרת RTX 40. ייתכן ו-NVIDIA אף תחזיר את גרסאות ה-SUPER אך בשלב זה מדובר בהשערה בלבד.

חשוב גם לזכור כי טרם ברור אם מפת הדרכים שפרסם אתר Hardwareluxx היא אכן אמיתית ולא ברור האם זו מפת הדרכים הסופית. במידה וכן, יהיה מעניין לראות האם גם AMD תבחר שלא להשיק ארכיטקטורת כרטיסי מסך חדשה ב-2024 או שדווקא תנצל את המצב כדי לזכות בעוד נתח שוק מ-NVIDIA.

מרווח של שנתיים בין ארכיטקטורות מאפשר לצוותי הפיתוח של NVIDIA לקבל עוד זמן עבודה יקר וחשוב על הדור הבא של כרטיסי המסך שלה. לא פחות חשוב מכך, זה מאפשר ל-NVIDIA להפיק את המירב מסדרת RTX 40 ולהפיק יותר מכירות ורווחים ממנה.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 40 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן