לא רק מעבדים: אינטל חושפת שלל פיתוחים בכנס המפתחים השנתי שלה

אינטל (Intel) חשפה בכנס המפתחים השנתי שלה בארה"ב את מעבדי Meteor Lake אשר מביאים עימם שיפורים וחידושים רבים. באינטל הציגו ארכיטקטורת מעבדים חדשה, טכנולוגיות ייצור חדשות ועוד. השנה, אינטל הזכירה לנו שהיא לא רק חברת מעבדים והציגה שורה של הכרזות בעולמות התוכנה והבינה המלאכותית.

אין ספק שמעבדי Meteor Lake החדשים קיבלו את הבמה המרכזית לאורך כנס המפתחים השנתי של אינטל. יחד עם זאת, לצד המעבדים הגיעו מספר הכרזות נוספות ומשמעותיות דווקא בעולמות התוכנה והבינה המלאכותית. נזכיר כי אינטל כבר מזמן לא מתמקדת רק בפיתוח מעבדים.

בשנים האחרונות אינטל משקיעה מאמצים רבים בפיתוח תוכנות וכלים שישפרו את האקוסיסטם של מחשבי ה-PC. במקביל, באינטל מבינים כמו בכל חברה טכנולוגית אחרת שהדבר החם הבא הוא הבינה המלאכותית (AI) וגם כאן יש מספר הכרזות משמעותיות.

הדבר הבא של Unison

בסוף שנת 2022 השיקה אינטל את Unison. מדובר בתוכנה שהופכת את הטלפון, המחשב והטאבלט לאקוסיסטם אחד. Unison מאפשרת להעביר את העכבר מהמחשב לטלפון ואפילו לבצע העתקה ממכשיר אחד והדבקה במכשיר שני.

במסגרת כנס המפתחים, אינטל הדגימה את הדור הבא של Unison. בדור החדש אינטל הוסיפה תמיכה בחיבור שבין טאבלטים למחשבים ולטלפונים. אחד הפיצ'רים החדשים שנוספו הוא האפשרות להשתמש בטאבלט כמסך מחשב שני. עם הדור הבא של Unison ניתן גם לשלוט על הטאבלט בעזרת עכבר ומקלדת המחוברים למחשב ועוד. כמו כן החברה הציגה יכולת שמאפשרת למשתמשים שונים להעביר מדיה וקבצים ביניהם ללא חיבור מוקדם ע"י שימוש Unison.

חברת AI Stability בחרה במעבדי Gaudi2 של אינטל

מנכ"ל אינטל התייחס בכנס לביצועים של שבבי הבינה המלאכותית של הבאנה לאבס הישראלית. מנכ"ל אינטל חשף כי Stability AI, חברת ה-GenAI בקוד פתוח המובילה בעולם, בחרה במעבדי Gaudi2 עבור אחת ממערכות הבינה המלאכותית הגדולות שהיא מתכננת להקים בבריטניה. "מעבדי גאודי 2 הם אלטרנטיבה היחידה שקיימת בשוק לצרכי מחשוב בינה מלאכותית", אמר מנכ"ל אינטל.

לאחרונה פורסמו תוצאות מבחני הביצועים החדשים למעבדי בינה מלאכותית של MLPerf, לפיהם שבב ה-Gaudi2 מציג ביצועים גבוהים אשר מתחרים גם במוצרים כמו ה-A100 הפופולרי של NVIDIA. זאת לאחר שגם תוצאות מבחן הביצועים הראשון שפורסמו ביוני האחרון העידו על איכות ביצועים גבוהה מאוד בהיבטים של ראייה ממחושבת ועיבוד שפה טבעי.

הענן החדש של אינטל

אינטל חשפה גם את  הענן החדש שלה למפתחים (Intel Developer Cloud). הענן המפתחים החדש יאפשר למשתמשים להאיץ חישובי AI תוך שימוש בחומרה והתוכנה העדכניים ביותר של אינטל. בעת שימוש בענן החדש, מפתחים יוכלו לבנות, לבדוק ולבצע אופטימיזציה של יישומי AI ומחשוב על, ולהפעיל אימון בינה מלאכותית בקנה מידה קטן עד גדול, אופטימיזציה של מודלים ותמיכה בעומסי עבודה משתנים בצורה יעילה.

הענן החדש יאפשר למפתחים להתנסות באקוסיסטם המלא של אינטל. הענן הוא גם הזדמנות מעולה של אינטל לאפשר למפתחים להיחשף לשלל המוצרים שהיא מציעה ברמת החומרה והתוכנה כאחד.

קרדיט תמונה: דוברות אינטל ישראל

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

chips die shot

המתיחות בין סין לטייוואן, הסיוע האמריקאי והחשש ממיתון: השבבים במרכז הבמה

מאז שנגיף הקורונה הגיע לעולם, תעשיית השבבים והמוליכים למחיצה (Semiconductors) לא מפסיקה להגיח בחדשות. לפני …

דילוג לתוכן