covid

עליית מחירים נוספת בדרך: הקורונה מתפרצת מחדש במזרח הרחוק

עד לא מזמן נראה היה שטייוואן וסין משתלטות על מצב התחלואה ומצליחות למגר את התפשטות נגיף הקורונה. כעת, דיווחים חדשים מעידים על התפשטות מחודשת של הקורונה בשתי המדינות הללו וכן גם במדינות נוספות כולל ישראל.

עם התפרצות קורונה מחודשת מגיעות גם לא מעט השלכות: אנשים רבים עוברים לעבודה מהבית, המפעלים, הנמלים ושדות התעופה מגבילים את כמות העובדים הנמצאים במקום בכל רגע נתון והדבר גורם לפגיעה נוספת בשרשראות האספקה שגם ככה נפגעו אנושות ב-2020.

דיווחים שמגיעים אלינו מספרים כי עלויות השילוח ממשיכות לזנק בעשרות אחוזים והספינות נתקעות בנמלים שנאלצים להפחית את כוח האדם שלהם מחשש להדבקה המונית. כתוצאה מכך, מפעלים מתקשים להשיג חומרי גלם וגם כאשר הם משיגים – הם משלמים עלויות גבוהות יותר עליהם ועל המשלוח שלהם. גם המוצרים המוגמרים של המפעלים יקרים יותר לאור עלויות השילוח והייבוא שרק ממשיכות לזנק.

גיימרים רבים כבר התחילו לראות את סוף עליות המחירים עם ירידות קלות שנרשמו בשורה ארוכה של כרטיסי מסך ומוצרים נוספים אך נראה שממש בקרוב עליות המחירים יחזרו. במקביל, ישנו עדיין ביקוש רב לכל סוגי המוצרים הטכנולוגיים ובדגש על שבבים מכל הסוגים. בעוד שמושקעים כספים רבים בהגדלת יכולות ייצור, ייקח עוד זמן עד שזה יקרה.

קשה להגיד מתי בדיוק הסאגה הזו תיגמר ואנליסטים רבים כל הזמן מעדכנים את התחזיות שלהם למועדים מרוחקים יותר. כעת, ישנה סברה כי גם במהלך 2022 אנחנו נמשיך לראות שיבושים חריגים באספקות מוצרים לצד זינוקי מחירים משמעותיים.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

מבחני ביצועים ראשונים לכרטיסי המסך של Intel Tiger Lake צצים ברשת

זו לא הפעם הראשונה שאנחנו כותבים על ארכיטקטורת Tiger Lake של אינטל ועל כרטיסי המסך …

דילוג לתוכן