intel cpu illustraion

הדלפה: אינטל תשיק מעבדי HEDT מבוססי Sapphire Rapids ב-2022

כבר למעלה משנה שאינטל (Intel) ו-AMD לא הציגו מעבדים חדשים לשוק ה-HEDT שזה כמעט כמו נצח בתעשיית המעבדים. יחד עם זאת, באחרונה התחילו שמועות על כך ש-AMD עשויה להשיק מעבדי Threadripper חדשים לקראת סוף השנה הנוכחית.

כעת, מידע חדש שמגיע ל-VideoCardz חושף כי גם אינטל עובדת מתחת לרדאר על מעבדי HEDT חדשים אשר יתבססו על פרויקט הדגל Sapphire Rapids. נזכיר כי מעבדי ה-HEDT האחרונים שאינטל השיקה היו בשנת 2019 והם התבססו על ארכיטקטורת Cascade Lake ויוצרו ב-14nm.

המעבדים החדשים לעומת זאת, מתבססים על Sapphire Rapids – ארכיטקטורה חדשה לגמרי שאינטל השקיעה בה כספים ומשאבים רבים בשנים האחרונות. Sapphire Rapids, שתיוצר ב-10nm תשמש את מעבדי השרתים וה-HEDT של אינטל במהלך 2022-2023 והיא צפויה להציג קפיצת ביצועים משמעותית בהשוואה לארכיטקטורות הקיימות של אינטל.

מפת הדרכים. קרדיט: VideoCardz

מאחר ו-Sapphire Rapids תביא שינויים גדולים בהשוואה לארכיטקטורה הקיימת, היא תדרוש תושבת חדשה שתחליף את LGA2066 שנמצאת בשימוש כיום. עדיין לא ברור מה תהיה התושבת הבאה של אינטל אך אנחנו מקווים שאינטל לא תחליף אותה לאחר דור מעבדים אחד או שניים כפי שהיא עשתה עד היום.

מעבדי ה-HEDT הבאים של אינטל יושקו רק ברבעון השני של 2022 כך שייקח עוד קצת זמן עד שנראה הדלפות ביצועים או מפרטים סופיים של המעבדים המדוברים. באופן מעניין ההשקה של אינטל תהיה כמה חודשים ארוכים אחרי זו של AMD. הדבר משאיר ל-AMD מרווח זמן של לפחות חצי שנה לצבור נתח שוק כמה שיותר גדול בקרב קהל ה-HEDT עד להגעת התשובה של אינטל.

חשוב לציין כי אתר VideoCardz מסר שייתכן ומעבדי ה-HEDT המדוברים נדחו במספר חודשים וכי מפת הדרכים שהגיעה לידיהם היא לא העדכנית ביותר של אינטל. יהיה מעניין לראות מה יקרה בפועל ומתי המעבדים הללו יגיעו לשוק.

לרכישת מעבדי דור 11 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן