gpu pcb

כורי המטבעות הסינים מציפים את שוק היד השנייה בכרטיסי המסך מתחת למחירי MSRP

סין נחשבה למדינה מרכזית בכל הנוגע לכריית מטבעות קריפטוגרפיים לרבות אית'ריום וביטקוין. כורים סיניים רבים הקימו חוות כרייה עצומות המבוססות על אלפי כרטיסי מסך, שבבי כרייה ייעודיים ועוד. יחד עם זאת, באחרונה ממשלת סין הודיעה על איסור מטבעות קריפטוגרפיים בשטחה – מה שמאלץ כורים גדולים רבים למכור את הציוד שלהם – בכמויות גדולות ומהר.

אתרים סיניים מדווחים על אלפי כרטיסי מסך שעלו למכירה בשוק היד השנייה הסיני – מסדרת GTX 10 ועד RTX 30. בצד האדום, הכורים מוכרים כרטיסי מסך מסדרת RX 6000 ועד RX 400. מאחר ואותם הכורים רוצים להיפטר מהציוד כמה שיותר מהר, רבים מהם מוכנים למכור רק בכמויות של מאות יחידות.

כמו כן, רבים מן הכורים מוכרים את כרטיסי המסך מתחת למחירי ה-MSRP. כך למשל מדווח אתר Toms Hardware על יחידות RTX 3070 שנמכרות במחיר של כ-400$ לעומת MSRP של 499$. ישנם גם דגמי RTX 3060 נמכרים במחירים של 270ִ$ לעומת MSRP של כ-320$.

הבעיה עם כרטיסי מסך ששומו בכרייה היא שכנראה אחוז לא מבוטל מהם לא תוחזק כראוי ועלול להגיע עם תקלות ואורך חיים מקוצר בהשוואה לאלו שתוחזקו כראוי או לא שומשו לכרייה. בעיה נוספת היא הדרישה של הכורים לרכישה של מאות יחידות במכה. היחידים שבאמת יכולים או היו רוצים לרכוש מאות יחידות הם הכורים ומאחר ולכורים אסור לכרות קשה למצוא אדם או ארגון שיהיה מוכן לרכוש כמויות אדירות כאלו.

במקביל ישנם דיווחים מכמה מדינות בעולם כולל בישראל על ירידות מחירים קלות לכרטיסי מסך אך חשוב לזכור כי המלאיים עדיין רחוקים מלהספיק. נראה שאנחנו מתחילים לראות את הסוף של המחסור שנמשך הרבה יותר מידי זמן. כמובן חשוב לזכור כי עלייה בתחלואת הקורונה ברחבי העולם עלולה לפגוע שוב בשרשראות האספקה ולהאריך את המשבר המתמשך.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RX 6000 לחצו כאן

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 30 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן