chip main

אינטל מאשרת (בערך): לוחות האם מסדרה 600 יתמכו בלפחות 2 דורות של מעבדים

כבר זמן מה שיש שמועה שלפיה לוחות האם מסדרה 600 של אינטל, המבוססים על תושבת LGA 1700 ומיועדים למעבדי Alder Lake יתמכו גם בדור שיגיע לאחריו הנקרא Raptor Lake. בלי קשר לשמועות האלה, ישנה גם ציפייה מאינטל להציג תמיכה רחבה יותר פר תושבת וזאת בעיקר לאור התמיכה ארוכת השנים ש-AMD מציגה.

המדליף הידוע KOMACHI_ENSAKA פרסם בטוויטר מסמך שהוגש על ידי אינטל לארגון התקינה SATA-IO האחראי על תקן SATA המפורסם המשמש כונני אחסון. רוב המסמך לא מעניין במיוחד, הוא כולל פרטים הנוגעים לבדיקות תאימות לתקן ה-SATA עבור ה-Chipsetים החדשים.

החלק היותר מעניין בדו"ח הוא שורה אחת שבה רשום "Alder Raptor Lake PCH-S SATA Controller". החלק הזה מאשר לנו באופן רשמי וגם וודאי שלוחות האם של סדרה 600 יתמכו גם במעבדי Raptor Lake וככל הנראה גם להיפך – לוחות האם מסדרה 700 יתמכו במעבדי Alder Lake.

בשלב זה לא ידוע האם גם הדור ה-14 של אינטל הנקרא Meteor Lake יתמוך בלוחות האם המדוברים וכנראה שעוד מוקדם מידיי לדעת. הדור ה-14 שיחליף את מעבדי Raptor Lake לא יגיע לשוק לפני 2024 ויש עוד לא מעט זמן עד להשקתו. אנחנו מאמינים שבשנה הקרובה יתחיל להגיע יותר מידע לשוק אודותיו ואודות התאימות שלו ללוחות האם מסדרה 600 ו-700.

נזכיר כי מעבדי Alder Lake ולוחות האם מסדרה 600 יושקו ככל הנראה לקראת סוף השנה הנוכחית או בתחילתה של 2022. אינטל טרם חשפה את מועד ההשקה אך אמרה במספר אירועים כי ההשקה תתרחש ממש בקרוב. יהיה מעניין לראות האם נראה לראשונה תושבת אחת שעליה יתבססו יותר משני דורות של מעבדים.

לרכישת לוחות אם המבוססים על Z590 לחצו כאן

מעוניינים לרכוש מחשב חדש? מוזמנים להתייעץ איתנו דרך עמוד הפייסבוק כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן