Intel-hq-logo

סוף סוף: אינטל מייצרת יותר שבבי 10nm מאשר 14nm

במשך שנים ארוכות אינטל יצרה את רוב המעבדים שלה בליתוגרפיית 14nm, מהימים של Skylake ב-2015 ועד ל-Rocket Lake שהושק מוקדם יותר השנה. כעת ליתוגרפיית ה-10nm שלה סוף סוף הבשילה ואינטל יכולה לסיים את אחד הפרקים היותר ארוכים בהיסטוריית חטיבת הייצור שלה.

חשוב לזכור, אינטל מייצרת כבר מספר שנים ב-10nm מעבדים למחשבים ניידים – ארכיטקטורות Ice Lake ו-Tiger Lake. כעת הגיע גם תורם של מעבדי השרתים עם פרויקט Sapphire Rapids ומעבדי הדסקטופ עם פרויקט Alder Lake.

אין ספק שהייצור ב-14nm נמשך הרבה יותר זמן ובשנים האחרונות אינטל אף איבדה את טייטל יצרנית השבבים המתקדמת ביותר לאור עיכובים במספר פרויקטים בתחום הייצור. כעת, במהלך שיחת וועידה שהתקיימה בין אינטל למשקיעים לפני מספר ימים, הודיעה אינטל כי נכון להיום המפעלים שלה מייצרים יותר שבבים ב-10nm מאשר ב-14nm.

מדובר באבן דרך משמעותית כאשר עם הזמן יותר ויותר מפעלים ופסי ייצור יוסבו ל-10nm ומי יודע, אולי אפילו לטכנולוגיות מתקדמות יותר מזה. אינטל גם מוסרת כי עלויות הייצור ב-10nm ירדו בכ-45% בהשוואה לשנה שעברה לאור נפח הייצור המוגבר וחיזוק שרשראות האספקה.

יהיה מעניין לראות את מעבדי הדסקטופ של אינטל שיוצרו ב-10nm, אין ספק שיש לאינטל כאן הזדמנות לדף חדש בתחום המעבדים עם מוצרים חזקים יותר וחסכוניים יותר בחשמל. אינטל מסרה כי במהלך אירוע Intel Accelerated שיתקיים מאוחר יותר היום (ב' – 26.07.21) היא תחשוף יותר פרטים על מפעלי הייצור והאסטרטגיה ארוכת הטווח שלה.

לרכישת מעבדי דור 11 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן