computing chips

קל מתמיד: דגם חדש של MacBook מבוסס ARM דלף לרשת

כמה חודשים לאחר שחשפה אפל (Apple) באופן רשמי כי היא עוזבת את אינטל (Intel) לטובת מעבדי ARM, מתחיל להגיע לרשת מידע אודות קונפיגורציות המחשבים הניידים החדשים. מדובר כמובן במידע ראשוני בלבד וחשוב לזכור גם כי המפרטים הטכניים של המעבדים עדיין לא סופיים.

למה אפל עוזבת את אינטל?

מי מכם שלא מכיר את הסיפור, בוודאי תוהה מדוע אפל בחרה לייצר מעבדי ARM בעצמה במקום להתבסס על המעבדים של אינט,. הרי פיתוח מעבדים הוא תהליך יקר, לא פשוט ומעל להכל – ארוך. אפל בעצם רוצה להיות עצמאית ככל הניתן ולשחזר את ההצלחה של מכשירי האייפון. אחד היתרונות הגדולים של אפל הוא האופטימיזציה ושמירה על ביצועים לאורך זמן.

למעשה, החומרה והתוכנה של אפל בשוק הטלפונים מתוכננים אחד עבור השני וכך, אפל מצליחה לייצר תוכנה יעילה וקלה המותאמת בצורה מדהימה למעבדים שלה ומנגד, היא יכולה לייצר מעבדים שיתאימו ב-100% לחזון שלה, לרף הביצועים שלה ולדרישות תוכנת ה-iOS. בשוק המחשבים, מהלך שכזה יביא לתוצאה דומה של אופטימיזציה מדהימה, מחשבים מהירים, שמירה על ביצועים לאורך זמן אבל יותר חשוב מזה – המעבר למעבדי ARM יטשטש את הגבול שבין iOS ל-macOS.

מאחר וגם בשוק הטלפונים וגם בשוק המחשבים תשתמש אפל במעבדי ARM, מערכות ההפעלה iOS ו-macOS יהפכו לדומות וקרובות מתמיד. עבור המפתחים, המשמעות היא שבעזרת קוד אחד הם יוכלו לייצר אפליקציה שתתאים באופן חלק לכלל ה-Eco System של אפל, בין אם מדובר בטלפונים, מחשבים או טאבלטים. עבור המשתמש הביתי מדובר בעוד יתרון של ה-Eco System וזמינות רחבה יותר של האפליקציות שהם אוהבים.

מה מורכב במעבר הזה?

מעבר ממשפחת מעבדים אחת לאחרת הוא לא כל-כך פשוט עבור קהילת המתכנתים של אפל. רוב אם לא כל האפליקציות שנכתבו למחשבי ה-MacBook הקיימים יצטרכו לעבור התאמות ושינויים. אפל כמובן יצרה כלי שעשוי להקל על התהליך וכן גם מציעה מחשב ניסוני למפתחים שעליו הם יוכלו לבצע את הבדיקות וההתאמות השונות. על פי ההערכות, הודות לשיתופי פעולה של אפל בשילוב כלי ההמרה החדש, אנחנו צפויים לראות מגוון גדול יחסית של אפליקציות ותוכנות כבר ביום ההשקה של המחשב הראשון שיבוסס על מעבד ARM.

מידע ראשוני אודות המחשבים

כפי שהזכרנו בתחילת הכתבה, מידע ראשוני אודות מחשבי ה-MacBook של אפל הגיע אל אחד המקורות הסיניים שלנו. בהדלפה החדשה נחשף כי אחד המחשבים אשר יושקו יגיע בגודל של 12" ומשקל של 907 גרם בלבד. בנוסף, המחשב יגיע עם 8GB או 16GB של זיכרון RAM ונפח אחסון של 256GB עד 1TB. עוד ידוע לנו כי המחשב יגיע ככל הנראה עם מצלמת 720p וחיי סוללה של 15-20 שעות. תג המחיר שלו, לפחות בסין, צפוי לעמוד על כ-849 דולרים.

עוד נחשף בעבר כי אפל תשיק מחשבי MacBook Pro בגודל של 16 אינץ' ומחשבי MacBook Air בגודל של 13 אינץ' אך אלו צפויים להגיע רק בשנת 2021. בשלב זה אין לנו עדיין מידע קונקרטי אודות מפרטי המעבד המדוייקים אך אנו מקווים כי כבר בתקופה הקרובה יגיע לרשת מידע חדש.

מה דעתכם על המהלך של אפל? ספרו לנו בתגובות.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת ASUS מכריזה על ה-Zenbook DUO – המחשב הנייד הראשון בעולם בגודל 14 אינץ' עם מסך כפול

ASUS הכריזה במהלך CES 2024 על ה-Zenbook DUO (2024) UX8406 החדש והמהפכני. מדובר במחשב הנייד …

דילוג לתוכן