NVIDIA RTX 30 LAUNCH

אנבידיה משיקה את סדרת כרטיסי המסך RTX 30XX

חברת אנבידיה (NVIDIA) חשפה היום (ג' – 1/9) את סדרת כרטיסי המסך החדשה שלה GeForce RTX 30 Series, המבוססת על ארכיטקטורת NVIDIA Ampere ומהווה את הקפיצה הבין-דורית הגדולה ביותר בהיסטוריה של סדרת GeForce.

כרטיסי המסך GeForce RTX 3090, 3080, 3070 שוברים שיאים חדשים ומציעים למעשה שיפור של עד פי 2 בביצועים והגדלה של עד פי 1.9 ברמת היעילות האנרגטית ביחס לדור הקודם שהתבסס על ארכיטקטורת טיורינג (Turing). בנוסף, כרטיסי המסך החדשים מתבססים על הדור השני של טכנולוגיית NVIDIA RTX. הדור השני של טכנולוגיית ה-RTX מציע ביצועים גבוהים יותר ויכולות משופרות במטרה לספק לגיימרים חוויית משחק חסרת תקדים עם תוך שימוש ב-Ray Tracing ושימוש בבינה מלאכותית.

"ההשקה היום של מעבדים גרפיים מבוססי NVIDIA Ampere היא צעד ענק לעבר העתיד". "בזכות אלפי שנות עבודה של מהנדסים, סדרת המעבדיםGeForce RTX 30  מהווה את הקפיצה הבין-דורית הגדולה ביותר שלנו אי פעם. טכנולוגיית NVIDIA RTX משלבת יכולות לתכנות הצללה, מעקב אחר קרני-אור ובינה מלאכותית ומאפשרת למפתחים ליצור עולמות חדשים לחלוטין. בעוד 20 שנה נסתכל אחורה ונבין שעתיד הגיימינג התחיל כאן".

ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד NVIDIA.

קפיצת המדרגה של NVIDIA Ampere – הדור השני של RTX

טכנולוגיות פורצות דרך ומעל שני עשורים של מחקר ופיתוח בתחום הגרפיקה מאפשרים את הביצועים חסרי התקדים של סדרת כרטיסי המסך החדשה GeForce RTX 30 וארכיטקטורת Ampere. חברת NVIDIA הציגה בהשקה ליבות RT חדשות לחלוטין המאפשרות ביצועי Ray Tracing גבוהים בצורה משמעותית ביחס לדור הראשון שהושק לפני שנתיים. בנוסף, כרטיסי המסך החדשים כוללים גם ליבות Tensor מהדור השלישי ליישומי AI וכן גם ליבות "רגילות" חדשות ומשופרת.

הטכנולוגיות החדשות הללו, בשילוב תהליך הייצור המתקדם 8nm של סמסונג (Samsung) שפותח במיוחד עבור NVIDIA וכן גם בשילוב זיכרון מסוג GDDR6X המיוצר ב-Micron, כרטיסי המסך החדשים של NVIDIA לא רק מקבלים הרבה יותר מידע בכל רגע נתון, הם גם מסוגלים לעבד הרבה יותר מידע ולעשות זאת בצורה יעילה יותר. במהלך ההכרזה התייחס הואנג לצורך של הגיימרים בקפיצת ביצועים משמעותית מדור לדור ואף אמר כי על מנת להשיג את הקפיצה הזו המהנדסים של NVIDIA הכפילו את כמות הליבות ויכולת המחשוב – הכל עבור הגיימרים.

דרכים חדשות לשדר

לצד סדרת כרטיסי המסך החדשה, אנבידיה הכריזה גם על כמה טכנולוגיות חדשות שפותחו על מנת להעשיר את חוויית המשחק לגיימרים, לעוסקים בשידור תוכן, לשחקני esports מקצוענים וליוצרים. הטכנולוגיה המעניינת ביותר עבור הגיימרים, לפחות לדעתנו היא NVIDIA Broadcast. הטכנולוגיה החדשה הזו היא למעשה פתרון תוכנתי המבוסס ברובו על בינה מלאכותית ומעניק לסטרימרים קפיצת מדרגה באיכות הסאונד והצילום מבלי הצורך בקניית ציוד חדש.

בתוך NVIDIA Broadcast מוטמעת טכנולוגיית RTX Voice המסננת רעשים אבל לא רק. ניתן דרך התוכנה לשלוט על פלט המצלמה שמועבר לשידור בטוויץ' ובעזרת כמה קליקים בודדים ניתן לטשטש את הרגע או להעלימו לחלוטין ובכך ליצור אפקט של מסך ירוק ועוד.

NVIDIA-GeForce-RTX-30-Series
קרדיט: NVIDIA

כרטיסי המסך החדשים

אנבידיה הציגה שלושה כרטיסי מסך חדשים, ה-RTX 3090, ה-RTX 3080 ולקינוח גם את ה-RTX 3070. אומרים שתמונה שווה אלף מילים אז במקום לספר בהרחבה על המפרטים כללנו תמונה המציגה בצורה מפורטת את הפרטים הטכניים של שלושת כרטיסי המסך החדשים.

נציין כי להערכתנו, ה-RTX 3080 הופך לכוכב של הערב כאשר הוא מציע ביצועים המתעלים על אלו של ה-RTX 2080Ti אך במחיר נמוך יותר באופן משמעותי. גם ה-RTX 3070 הציג תג מחיר נמוך יותר מהמצופה וזה יעמוד על כ-499 דולרים בלבד כאשר הוא מציג ביצועים הזהים לאלו של ה-RTX 2080Ti לפי דבריו של הואנג.

אחד ההישגים המרשימים ביותר שהוצגו הערב הוא השימוש בכרטיס מסך מבוסס Ampere לגיימינג ב-8K עם Ray Tracing. מדובר בהישג מרשים במיוחד עבור NVIDIA שכן עד לא מזמן להשיג ביצועים כאלו אפילו ב-4K היה משימה לא פשוטה בכלל.

זמינות, מלאי ומחירים

  • GeForce RTX 3090 יהיה זמין החל מ-17.9 בתג מחיר של 1499 דולרים.
  • GeForce RTX 3080 יהיה זמין החל מ-24.9 בתג מחיר של 699 דולרים.
  • GeForce RTX 3070 יהיה זמין החל מאוקטובר בתג מחיר של 499 דולרים.

מדובר בתאריכים אשר סופקו על ידי NVIDIA העולמית וייתכן ויהיו שינויים במועדי האספקה בישראל וכן גם במחירים. אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן בהתאם כאשר נקבל מידע נוסף.

לרכישת כרטיסי המסך החדשים לחצו כאן

מה דעתכם על ההשקה? האם NVIDIA הצליחה לשחזר את ההצלחה של PASCAL?

קרדיט תמונה ראשית: אנבידיה

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן