intel fab28

אינטל מתכננת להקים את מפעל ייצור השבבים המתקדם בעולם בגרמניה

מאז שפט גלסינגר (Pat Gelsinger) התמנה למנכ״ל אינטל (Intel), אחד הייעדים החשובים ביותר של החברה נהפך להיות הובלה בתחום ייצור השבבים. המטרה של אינטל היא להיות יצרנית השבבים בעלת טכנולוגיית הייצור המתקדמת ביותר בעולם ובמקביל לייצר שבבים גם עבור חברות חיצוניות כמו AWS ו-Qualcomm. 

במסגרת התוכנית השאפתנית, אינטל אמורה במהלך השנה הנוכחית לצמצם את הפער אל מול TSMC. נזכיר כי TSMC נחשבת ליצרנית השבבים המובילה והטובה בעולם. על פי מפות הדרכים במחצית הראשונה של 2024 אינטל תשיק באופן רשמי את טכנולוגיית הייצור Intel 20A ובמחצית השנייה של השנה את Intel 18A. במידה ולא יהיו עיכובים או שינויים, 2024 תהיה השנה שבה אינטל צמצמה את הפער הטכנולוגי שלה אל מול המתחרות.

בימים אלו אינטל מקימה מפעלים חדשים ומרחיבה מפעלים קיימים בכל רחבי העולם. על מנת לייצר שבבים לא רק לעצמה אלא גם לחברות נוספות, היא ללא ספק צריכה להגדיל את קיבולת הייצור שלה. גם המפעל של אינטל בישראל בקריית גת זוכה להרחבות ושדרוגים.

בידיעה חדשה שפורסמה על ידי גלסינגר, הוא טוען כי המפעל שנבנה בגרמניה בסמוך ל-Magdeburg יהיה מפעל ייצור השבבים המתקדם בעולם. לדברי גלסינגר, המפעל בגרמניה ייצר שבבים בטכנולוגיה מתקדמת יותר מאשר Intel 18A, כלומר בטכנולוגיה שטרם נחשפה על ידי אינטל.

בדבריו רמז גלסינגר כי המפעל החדש ייצר שבבים בטכנולוגיית ייצור של 1.5nm. מדובר ברמיזה מעניינת שכן נכון להיום מפות הדרכים של אינטל נעצרות בטכנולוגיית Intel 18A שתושק מאוחר יותר השנה (2024).

במהלך פברואר אינטל אמורה לקיים אירוע העוסק בחטיבת ייצור השבבים שלה. בעוד שאנחנו לא יודעים מה בדיוק אינטל מתכוונת לחשוף, סביר להניח כי היא תציג את מפות הדרכים הבאות שלה ואולי אף תחשוף לקוחות חשובים חדשים למפעלי השבבים שלה.

לפי מספר שמועות אינטל עשויה לחשוף במהלך הכנס שתי טכנולוגיות ייצור חדשות: Intel 16A ו-Intel 14A. בשלב זה מדובר בשמועות בלבד ואין לנו אישור מגורם מהימן כי אינטל אכן עובדת על שתי הטכנולוגיות האלה.

לרכישת מוצרי אינטל לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן