amd threadripper render cpu

מעבד נוסף מסדרת Threadripper 7000 הודלף

ההשקה של סדרת המעבדים Threadripper 7000 ללא ספק מתקרבת בצעדי ענק. ריבוי ההדלפות בחודשים האחרונים מעיד כי המעבדים כבר נמצאים בתפוצה רחבה יחסית אצל שותפות ה-OEM של AMD כמו Dell ו-HP. לפני כחודשיים הודלף לרשת ה-Threadripper PRO 7985WX וכעת נראה שהודלף דגם נוסף – ה-Ryzen Threadripper Pro 7975WX.

סדרת Ryzen Threadrippr Pro 7000 נקראת גם סדרת 'Storm Peak' והיא אמורה להביא שדרוגים משמעותיים בהשוואה לדור הקודם, ה-Ryzen Threadrippr Pro 5000. בין השיפורים השונים של סדרת Ryzen Threadrippr Pro 7000 ניתן למצוא את השימוש בארכיטקטורת Zen4 וכן גם תמיכה בתקנים חדשים כמו DDR5 ו-PCIe 5.0.

amd Ryzen Threadripper Pro 7975WX leak img
מתוך SiSoftware.

השילוב של תמיכה בתקני תקשורת חדשים יחד עם ארכיטקטורת Zen4 צפוי להביא קפיצת מדרגה משמעותית עבור סגמנט ה-HEDT ועבור מותג ה-Threadripper המוכר של AMD. יחד עם זאת, השינויים הרבים מגיעים עם מחיר והוא תושבת חדשה. על פי ההדלפות שהופצו עד כה, סדרת Ryzen Threadripper 7000 לא תשתמש יותר בתושבת sWRX8. בשלב זה עדיין לא ברור כיצד תיקרא התושבת החדשה של AMD.

ובחזרה לנושא המרכזי של הכתבה. המעבד החדש שהודלף הוא ה-Ryzen Threadripper Pro 7975X והוא צפוי להגיע עם 32 ליבות ו-64Threads. עוד ידוע לנו כי תדר הבסיס שלו יעמוד על 4.0Ghz וה-TDP שלו אמור להיות באזור ה-350W. המעבד המדובר יגיע גם עם 128MB L3 Cache.

ההדלפה החדשה הגיעה דרך מאגר הנתונים SiSoftware שלצערנו לא חשף נתוני ביצועים וגם לא את תדר העבודה המירבי של ה-Ryzen Threadripper Pro 7975X. דרך SiSoftware כן נחשף כי ה-Ryzen Threadripper Pro 7975X משולב במחשב מדגם Dell Precision 7875. סביר להניח כי מדובר במחשב ש-Dell תשיק בקרוב וכי הוא נמצא בשלבי בדיקה מתקדמים לפני ההשקה.

באופן מעניין, אינטל (Intel) זנחה כמעט לחלוטין את תחום ה-HEDT שבו היא התגאתה בעבר. מעבר למספר מוגבל של דגמי Xeon הנחשבים בקטגוריית 'Workstation', אינטל לא מהווה תחרות משמעותית בתחום ה-HEDT. יהיה מעניין לראות האם השנה אינטל תחליט לחזור לתחום ולספק תחרות ראויה למעבדי ה-Threadripper של AMD.

מ-AMD עצמה טרם פורסמה התייחסות רשמית אודות תאריך ההשקה המדויק של סדרת Ryzen Threadripper Pro 7000 והיא גם לא פרסמה שום הודעה בדבר המפרט הטכני של המעבדים האלה.

לרכישת מעבדי Zen4 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן