amd threadripper

מעבד ה-Threadripper PRO 7985WX של AMD נצפה במבחן ביצועים

בחודש ספטמבר בשנה שעברה (2022) השיקה AMD את סדרת המעבדים Ryzen 7000 המיועדת למיינסטרים ומבוססת על ארכיקטורת Zen4. כבר אז ידענו כי AMD מתכננת להשיק גם סדרת מעבדי Threadripper המבוססת על Zen4. כעת אחד ממעבדי הדגל של אותה הסדרה מככב במבחן ביצועים ראשון.

סדרת Threadripper Pro 7000 הקרויה תחת שם הקוד “Storm Peak” עדיין לא הגיעה לשוק. האמת, אנחנו גם לא יודעים מתי היא תושק. עד כה פורסמו מעט הדלפות ברשת אודותיה. ההדלפה המשמעותית ביותר הייתה חשיפת המפרט של אחד ממעבדי Threadripper 7000 בנובמבר בשנה שעברה.

עברו מאז אותה ההדלפה חודשים רבים ובינתיים נראה ש-AMD הספיקה להתקדם לא מעט עם הפיתוח של המעבדים המדוברים. בהדלפה חדשה שזוהתה על ידי חשבון טוויטר (Twitter) בשם BenchLeaks, נצפה מעבד מדגם Ryzen Threadripper PRO 7985WX במבחן הביצועים PugetBench for Metashape.

amd-ryzen-threadripper-pro-7985wx-benchmark-leak img

ההדלפה החדשה חושפת לא רק את תוצאות מבחן הביצועים אלא גם את כמות הליבות של ה-Ryzen Threadripper PRO 7985WX. לפי PugetBench, נראה שהמעבד המדובר יגיע עם 64 ליבות וכמובן עם תמיכה בזיכרונות מסוג DDR5. בשלב הזה לא נחשפו פרטים נוספים אודות המפרט של ה-Ryzen Threadripper PRO 7985WX.

באשר לתוצאות מבחן הביצועים, המעבד רינדר את Rock Model ב-98.6 שניות ואת School Map ב-260.6 שניות. לצערנו לא הצלחנו למצוא תוצאות של מעבדים מסדרת Threadripper Pro 5000 במבחן הביצועים הזה כך שאין לנו נקודת השוואה לדור הקודם.

יחד עם זאת, ההופעה של ה-Ryzen Threadripper PRO 7985WX במבחן ביצועים כאשר הוא מזוהה בשם המסחרי ולא כמעבד בפיתוח מעידה על ההתקרבות להשקה. סביר להניח כי AMD נמצאת בהכנות לקראת ההשקה וכי היא כבר החלה להפיץ את המעבד המדובר לשותפות שלה.

בשלב הזה לאינטל עדיין אין מענה הולם לסדרת ה-Threadripper Pro 7000. המשמעות היא של-AMD ישנה הזדמנות פז לזכות בנתח שוק נוסף ולחרוט לעצמה הישג נוסף בתחום המעבדים.

באתר VideoCardz מספרים כי ייתכן וסדרת Threadripper Pro 7000 תושק במהלך אוקטובר השנה (2023). יחד עם זאת, ב-VideoCardz מסתייגים ואומרים כי בשלב הזה עדיין מדובר בשמועות. נראה ש-AMD שומרת את הקלפים קרוב לחזה ואף עיתונאי מפורסם עדיין לא יודע מתי בדיוק יגיעו המעבדים האלה לשוק.

לרכישת מעבדי Zen4 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

AMD RDNA GPUs

שמועה: AMD מתכננת שינויים משמעותיים בכרטיסי המסך שלה

בשבועות האחרונים מספר מקורות ברשת מדווחים על שינוי כיוון בחטיבת כרטיסי המסך של AMD. לפי …

דילוג לתוכן