amd ryzen cpu install main

האם השקת מעבדי Ryzen 7000 תדחה בשבוע?

תאריך היעד להשקת סדרת המעבדים Ryzen 7000 של AMD הוא ב-15 בספטמבר השנה (2022) אך לא בטוח שזהו התאריך הסופי. מידע חדש המגיע מאתר Hardwareluxx חושף כי ייתכן ו-AMD תיאלץ לדחות את ההשקה בשבוע.

השבועות שלפני השקת דור מעבדים חדשים הם מהעמוסים ביותר עבור צוותי פיתוח התוכנה וה-Firmware. הזמן הקצר שבין התחלת הייצור ההמוני עד לתאריך השקת המעבדים הוא הזמן הקריטי והחשוב ביותר עבור ביצוע הליטושים האחרונים ברמת התוכנה – ליטושים ל-BIOSים, ל-AGESA וכדומה.

הדיווח של Hardwareluxx חושף כי לטענת אחד המקורות שלו, AMD חווה מספר עיכובים בפיתוח ה-AGESA עבור ארכיטקטורת Zen4. נזכיר כי AGESA הוא הקוד האחראי על ביצוע הליך האתחול הראשוני של המעבד וכן גם על שליטה בהתנהגות המעבד (למשל על שינויי תדרים).

באגים ב-AGESA יכולים להתבטא בביצועים ירודים, חוסר תאימות לתוכנות ומשחקים מסוימים ואפילו חוסר יציבות של המערכת. AMD כמו כל חברת שבבים אחרת לא יכולה להרשות לעצמה להשיק מוצר לא מספיק בשל לשוק ולכן כל עיכוב בפיתוח ה-AGESA הוא קריטי.

המקור של Hardwareluxx לא חשף במדויק מה גורם לעיכוב בפיתוח אך אפשר להצביע על מספר אפשרויות. צריך לזכור שארכיטקטורת Zen4 היא הראשונה של AMD התומכת ב-DDR5 וב-PCIe 5. מדובר בשתי טכנולוגיות חדשות לחלוטין שאין לאף חברה מספיק ניסיון בהטמעתן ובדיקתן.

כמובן שאין ציפייה מ-AMD להגיע להשקה עם גרסת ה-AGESA המושלמת אך ישנה ציפייה כי היא תגיע עם תמיכה טובה יותר ב-DDR5 ביום ההשקה מאשר אינטל (Intel). נזכיר כי בהשקת מעבדי Alder Lake הייתה חוסר יציבות בשילוב 4 סטיקים של DDR5 ב-X.M.P – בעיה שלקח מספר שבועות לפתור.

חשוב גם לזכור כי AMD עדיין מקדימה את הלו"ז המקורי שלה. לפי מפות הדרכים המקוריות מעבדי Ryzen 7000 אמורים היו להגיע לשוק רק אחרי מעבדי Raptor Lake של אינטל כך שהיא יכולה להרשות לעצמה לדחות את ההשקה בשבוע.

לרכישת מעבדי AMD לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן