microchip cpu illustraion

יצרניות החומרה אגרו מלאי ענק והביקושים בירידה משמעותית

מאז פרוץ נגיף הקורונה ועד לפני פחות משנה, היה ביקוש עצום למחשבים וציוד היקפי מכל הסוגים. יצרניות המחשבים והחומרה התקשו מאוד לעמוד בביקושים מה שיצר עליות מחירים חדות ומדפים ריקים המתמלאים אבק.

באופן אירוני היום מתרחש המצב ההפוך, הביקוש נמצא בצניחה משמעותית והיצרניות השונות מדווחות כי נתקעו עם מלאי ענק של מוצרים ושל שבבים ובקרים מסוגים שונים. עליות הריבית, האינפלציה והחזרה לשגרה גרמו לירידה חדה בביקוש למוצרים טכנולוגיים – ירידה שיצרניות החומרה כנראה לא ממש ציפו לה.

בדו״חות הכספיים ש-ASUS פרסמה לפני מספר ימים, היא דיווחה על כמויות חריגות של מלאי שהצטבר אצלה – מלאי בשווי של קרוב לשבעה מיליארד דולרים. גם חברות אחרות כמו MSI דיווחו על כמויות חריגות של מלאי שהצטבר אצלן.

המלאי שהצטבר מחולק לשתי קטגוריות עיקריות: מוצרים מוגמרים ורכיבים אלקטרוניים. את המוצרים המוגמרים החברות כמובן יירצו למכור כמה שיותר מהר על מנת לכסות את עלויות הייצור ולרוקן את המדפים של המוצרים הנוכחיים לפני שמגיעים הדורות הבאים שיפגעו משמעותית בערך של הקיימים.

באשר לרכיבים האלקטרוניים השונים, לטענת ASUS היא תצליח להשמיש כ-80%-90% מאותם רכיבים עבור המוצרים העתידיים שלה. שאר החברות לא סיפקו מספרים או הגיבו בנושא אך סביר להניח שמצבן דומה לזה של ASUS.

אסוס אף הכריזה בפגישת המשקיעים האחרונה שלה על יעד אגרסיבי לריקון מלאי של מוצרים המוכנים להישלח ללקוחות. המשמעות של הדבר היא הנחות רבות שיגיעו ללקוחות על פני החודשים הקרובים ועד לסוף השנה הנוכחית (2022).

אם בעבר דיווחנו על מלאים גדולים של כרטיסי מסך מסדרת RTX 30, כעת נראה שהבעיה רחבה יותר ונוגעת לקטגוריות רבות של מחשבים, מוצרי חומרה וציוד היקפי. כפועל יוצא מהמלאים העודפים, ישנה ציפייה למבצעים מעניינים השנה ב-Black Friday ו-Cyber Monday – שני אירועי שופינג עם פוטנציאל עצום לחיסול מלאי.

חשוב לזכור כי בעוד היצרניות אגרו מלאים גדולים של מוצרים מהדורות הנוכחיים, אין זה אומר כי הן יצליחו לאגור מלאי מספיק גדול של מוצרים מהדורות הבאים כמו לוחות אם מסוג X670, כרטיסי מסך מסדרת RTX 40 וכן הלאה.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן