chips die shot

מחקרים של TrendForce ו-IDC מעידים כי סוף המחסור בשבבים קרוב מתמיד

כבר זמן מה שמחקרים של TrendForce מעידים על ירידה צפויה במחירי שבבי ה-DRAM. המחקר העדכני שפורסם אמש מלמד על ירידות גבוהות מהצפוי שאמורות להתרחש ברבעון הרביעי של 2021.

ב-TrendForce אומרים כי ירידת המחירים תשפיע על מספר סגמנטים: מחשבים נייחים למשתמשי קצה, שרתים וכרטיסי מסך. בתחום הטלפונים לא צפוי שינוי משמעותי אם בכלל במחירי הזיכרונות.

הסיבה לירידת המחירים היא מלאיים גדולים מהרגיל שנאגרו במחסני היצרניות השונות. לפי TrendForce יצרניות רבות אגרו כל כך הרבה שבבי DRAM במהלך מגיפת הקורונה וכעת הן קונות פחות שבבים בהשוואה לתקופות קודמות.

ייתכן והמלאים הגדולים נצברו מאחר והחברות השונות תכננו לייצר כמויות ענקיות של מחשבים אך נתקלו במחסור בשבבי עיבוד, מה שמנע מהן לייצר מחשבים וגם להן להישאר עם מלאים עודפים של זיכרונות במשך תקופה ארוכה, כך לפי דעתו של יריב נחשון.

במקביל, מרכז המחקר IDC מפרסם הודעה חדשה לפיה במהלך 2022 ובעיקר במחצית השניה שלה אנחנו צפויים לראות התאזנות בין הביקוש לשבבים לבין יכולת הייצור של המפעלים השונים. המחקר מזהיר גם מפני היצע-יתר שעשוי להגיע במהלך 2023 לאור הרחבות המפעלים המאסיביות שמתרחשות השנה.

מצב של היצע-יתר עשוי לגרור ירידות מחירים חדות של מגוון רחב של שבבים וזה בהחלט יכול להיות שינוי מרענן אחרי למעלה משנה של מחירים גבוהים מאוד של מרבית השבבים בשוק.

כמובן חשוב לזכור כי מדובר בשוק דינמי במיוחד וגם נגיף הקורונה עשוי להפתיע פעם נוספת. בעוד שהמחקרים העדכניים של IDC ו-TrendForce אופטימיים, צריך לשמור על זהירות ולזכור כי ישנם עוד פקטורים שעלולים לשבש את תעשיית השבבים ולהאריך את המחסור המתמשך הזה.

כך או כך, שנת 2022 תהיה מאוד מעניינת עם שלל פיתוחים טכנולוגיים חדשים של חברות כמו NVIDIA, AMD ו-Intel כאשר Intel גם צפויה להיכנס כמתחרה שלישית בתחום כרטיסי המסך.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן