intel arc gpu dies

אינטל מאשרת: זו הסיבה שכרטיסי המסך שלה ייוצרו ב-TSMC ולא במפעלים של עצמה

במסגרת אירוע Architecture Day 2021 אינטל (Intel) חשפה כי סדרת כרטיסי המסך Alchemist לא תיוצר במפעלים שלה אלא במפעלים של ענקית השבבים TSMC. באותו אירוע אינטל לא התייחסה לסיבות שבגללן היא בחרה במפעלים של TSMC על פני ייצור עצמי ועלו לא מעט סברות סביב ההחלטה הזו.

כעת, במסגרת ראיון שערך אתר ASCII היפני עם Raja Koduri שעומד בראש חטיבת כרטיסי המסך של אינטל, נחשפה הסיבה האמיתית לייצור במפעלים חיצוניים. לדבריו של Koduri, חטיבת כרטיסי המסך רצתה להשתמש בטכנולוגיית ייצור מתקדמת של אינטל אך בתקופת הזמן בה נעשתה ההחלטה לאינטל לא היה מספיק נפח ייצור לאותה הטכנולוגיה.

Raja לא חשף מהי טכנולוגיית הייצור המדוברת אך להערכתנו ייתכן ומדובר ב-Intel 4 שנקראה בעבר 7nm ואמורה לשמש את מעבדי Meteor Lake שיגיעו לשוק ככל הנראה במהלך 2023. כמו כן, Raja ציין כי טרם נבחר המפעל שייצר את סדרת כרטיסי המסך הבאה הנקראת Battlemage מה שאומר כי ייתכן וסדרה זו תיוצר במפעלים הפנימיים של אינטל, בליתוגרפיית Intel 4 או Intel 3 אך חשוב לזכור כי אינטל לא שוללת ייצור ב-TSMC או במפעלים חיצוניים אחרים.

במקביל, אינטל נמצאת בישורת האחרונה לקראת ההשקה של כרטיסי המסך החזקים הראשונים שלה. בימים אלו ממש אינטל נמצאת בשלבי ה-Post Sillicon הכוללים בדיקות אחרונות, ייצור המוני ועבודה רבה בצד התוכנתי – על הדרייברים ועל אופטימיזציה אל מול מנועי משחקים.

לצוות ההנהלה של אינטל הצטרפו לא מזמן ארבעה אנשי מפתח שתפקידם הוא לגשר בין אינטל לתעשיית הגיימינג. במשך שנים רבות משחקי מחשב ומנועי משחקים עברו אופטימיזציה למוצרים של NVIDIA ו-AMD. לעשות אופטימיזציה גם למוצרים של אינטל תהיה משימה ארוכה ודי מאתגרת.

ברמת החומרה, יותר ויותר הדלפות מעידות כי דגם הדגל של סדרת Alchemist יתחרה ראש בראש ב-RTX 3070 כאשר אינטל תציע גם דגמים זולים יותר שיתחרו בנתחי שוק נוספים. בעוד מספר חודשים נדע מה הם הביצועים האמיתיים של כרטיסי המסך של אינטל והאם יש להם סיכוי אמיתי להתחרות ב-NVIDIA ו-AMD.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן