intel-arc-die
קרדיט: אינטל

הדלפות חדשות טוענות: כרטיס המסך של אינטל יתחרה ב-RTX 3070 של NVIDIA

כבר בחודש מאי החלו שמועות לפיהן כרטיס המסך החזק ביותר של אינטל (Intel) בדור הראשון יתחרה ב-RTX 3070 של NVIDIA. מאז מאי, אינטל הספיקה לחשוף פרטים חדשים אודות שמות סדרות כרטיסי המסך שלה כאן וכן גם לחשוף פרטים ראשונים אודות ארכיטקטורת Xe-HPG וזמני ההשקה.

סדרת כרטיסי המסך Alchemist שתהווה את הדור הראשון של כרטיסי המסך החזקים של אינטל אמורה להגיע לשוק בתחילת 2022. בעוד שאין עדיין תאריך מדויק אנחנו סבורים שנשמע פרטים נוספים במהלך CES 2022 שיתקיים ממש בתחילת השנה בחודש ינואר.

על פי הדלפות נוספות שמגיעות ממש בימים האחרונים, נראה כי אינטל מתכוונת להתחרות אל מול ה-RTX 3070 וכן גם להציע דגמים שיתחרו ב-RTX 3060, ב-RTX 3060Ti ואף דגמי Low End בסגנון של GTX 1650 ומטה. נראה שהפעם אינטל הולכת על כל הקופה.

Intel-DG2-Lineup
שקופית שהודלפה. קרדיט: 无限度XUR (Baidu)

נכון, אינטל לא תתחרה בדור הראשון בסגמנט ה-High End שיישאר (בשלב זה) שייך ל-AMD ו-NVIDIA בלבד. צריך לזכור שאינטל בנתה ארכיטקטורת כרטיסי מסך חדשה לגמרי מאפס וכמו שלמעבדי ה-Ryzen של AMD לקח דור או שניים על מנת לעקוף את הביצועים של מעבדי אינטל, כך כנראה גם אינטל תצמיד את הפער בתחום ה-High End בדור הבא.

כמובן שעדיין ישנן מספר שאלות פתוחות: עדיין לא ברור מהם תגי המחירים, צריכת החשמל המדויקת ופליטת החום של כרטיסי המסך המדוברים וכן גם לא ברור עד כמה תהיה אופטימיזציה בין כרטיסי המסך של אינטל למשחקים. סביר להניח שתשובות לשאלות הללו נקבל כבר בתחילת 2022.

אגב, בסגמנט השרתים אינטל טוענת כי היא הצליחה להשתוות ואף לעקוף במקצת את NVIDIA במספר מבחני ביצועים בתחום הבינה המלאכותית. במידה והנתונים נכונים, מדובר בהישג מרשים שכן NVIDIA שולטת בתחום הזה עם תחרות מועטה עד לא קיימת מצד AMD.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

intel i9-14900ks oc yariv

אינטל ישראל מציינת את השקת ה-Core i9-14900KS בתחרות אוברקלוקינג

לפני מספר ימים השיקה אינטל (Intel) מעבד דגל חדש מדגם Core i9-14900KS. המעבד החדש מבוסס …

דילוג לתוכן