intel-arc-logo
קרדיט: אינטל

אינטל חושפת: אלו הם השמות של כרטיסי המסך שהיא תשיק ברבעון הראשון של 2022

Alchemist, Battlemage , Celestial ו-Druid. אלו הם השמות של סדרות כרטיסי המסך של אינטל (Intel) למחשבי גיימינג. כך הודיעה היום ענקית הטכנולוגיה במסגרת החשיפה של Intel Arc, המותג החדש שלה למוצרי גרפיקה המיועדים לביצועים גבוהים.

שמות הקוד החדשים נקבעו בהשראת סיווגי דמויות מז'אנרים שונים של משחקים לאורך השנים. סדרת כרטיסי המסך הראשונה, שלא סתם מתחילה באות A תקרא Alchemist. לאחר מכן באות B יגיע ה-Battlemage, לאחר מכן Celestial ולבסוף Druid. "מקווים שקהילת הגיימרים תחבב את השמות החדשים", אומרים באינטל.

סדרת כרטיסי המסך Alchemist, שנקראה בעבר DG2, תגיע לשוק ברבעון הראשון 2022, ותתחרה בכרטיסי המסך הנוכחיים של AMD ו-NVIDIA. המותג החדש מבוסס על ארכיטקטורה חדשה של אינטל לגרפיקה המכונה Xe HPG שמשלבת גם אלמנטים של Xe-LP, Xe-HP ו-Xe-HPC.

"השקת המותג Intel Arc מהווה רגע משמעותי במסע שלנו לפיתוח כרטיסי מסך", אמר רוג'ר צ'נדלר, סגן נשיא ומנכ"ל מוצרי ופתרונות גרפיים ללקוחות. לאינטל מחויבות עמוקה לגיימרים ויוצרי תוכן, והמהנדסים שלנו עושים עבודה מדהימה כדי לספק להם חוויה איכותית וחלקה עם מוצרים אלו שיהיו זמינים בתחילת השנה הבאה". ההשראה שהובילה את אינטל לפיתוח מותג ה-Intel Arc היא 'קשת הסיפור', מונח שכוונתו זרימת הנרטיב המסופר על ידי גיימרים ויוצרי תוכן הנמצאים בחזית מספרי הסיפורים, אשר באה לידי ביטוי בהשתנות העלילה והדמויות השונות בסיפור. "המותג החדש יספק את הביצועים הגבוהים והחלקים להם זקוקים הצרכנים בתצורה של סדרת כרטיסי מסך ייעודיים שיתאימו למגוון קשתות הסיפורים הקיימות", מסביר צ'נדלר.

בסרטון וידאו שפרסמה מציגה אינטל איך נראים משחקי מחשב כשהם מבוססים על המעבד הגרפי "Alchemist" בשלב קדם הייצור, וכיצד מוצגות טכנולוגיות גרפיות שונות כמו למשל Real time ray tracing, טכנולוגיית Variable rate shading, טכנולוגיית Mesh shading וטכנולוגיית AI accelerated super sampling. ה-Alchemist יתמוך גם בהאצת בינה מלאכותית בשימושים הקשורים ליצירת תוכן.

זה די מרשים שאינטל תשלב כבר בדור הראשון שלה טכנולגיה שתתחרה ב-DLSS וב-FSR לשיפור התמונה וכן גם טכנולוגיה שתאפשר Real Time Ray Tracing בדומה לזו של NVIDIA. אינטל גם מוסרת כי כרטיסי המסך יתמכו באופן מלא ב-DirectX 12 Ultimate. בשלב זה אינטל לא פרסמה רשימת משחקים התומכים בטכנולוגיות הללו ויהיה מעניין לראות כמה משחקים יתמכו בשלל הטכנולוגיות האלו בהשקה.

כמו כן, אינטל בחרה שטרם לחשוף את הביצועים של כרטיסי המסך שלה. סביר להניח שהיא עדיין עובדת על הדרייברים וההתאמה למנועי המשחקים השונים בתעשייה. את הביצועים ככל הנראה נדע בהשקה או בסמוך אליה.

באינטל מציינים כי Intel Arc לא יחליף את המותגים Iris Xe או UHD. ה-Intel Arc יהיה המותג החדש של אינטל עבור גרפיקה, תוכנה ושירותים. Iris Xe ו-UHD שמורים עבור שבבי SoC וכן עבור כרטיסי מסך בסיסיים המבוססים על Xe LP.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן