amd lisa su holds radeon instinct gpu

חברת AMD מתכננת לשפר את יעילות השבבים שלה פי 30 עד 2025

חברת AMD הוציאה אמש הודעה לעיתונות בה היא חשפה מטרה שאפתנית במיוחד – לשפר פי 30 את היעילות האנרגטית של שבבי העיבוד שלה עד לשנת 2025. הודעה זו מגיעה על רקע המאמצים הרבים של AMD להיטמע בשוק האנטרפרייז וכן גם לסייע ביצירת חוות שרתים עתירות ביצועים בזיהום וצריכת חשמל מינימליים.

ב-AMD מסבירים כי הם מתכוונים להתמקד במעבדי השרתים ובכרטיסי המסך מסדרת Instinct MI כאשר מדידות הביצועים וצריכת החשמל יבוצעו במשימות HPC לרבות אימון ופריסה של בינה מלאכותית. את ההשוואות AMD תעשה מדי שנה למערכת הכוללת את המעבד EPYC 7742 ו-4 כרטיסי מסך מסוג MI50.

מדובר במטרה שאפתנית במיוחד שגבוהה יותר משמעותית מן הסטנדרט המקובל בתעשייה. כמו כן, AMD היא לא הראשונה שמדברת על החשיבות של היעילות האנרגטית וכן גם על מדד ביצועים פר הספק שהופך לפופולרי במיוחד בקרב חברות שבבים בחודשים האחרונים.

הכרזה זו כמובן מעידה כי AMD הולכת בכל הכוח על תחום האנטרפרייז שבו NVIDIA ואינטל שולטות כמעט לחלוטין. עבור AMD מדובר באתגר לא פשוט שכן עדיין חסרים לה בפורטפוליו המוצרים שלה פתרונות שיצליחו להתחרות בכלים התוכנתיים של אינטל ו-NVIDIA אך אין ספק שפקטור היעילות האנרגטית יעזור לה מאוד בטווח הרחוק.

רק לא מזמן חברת CloudFlare חתמה על חוזה עם AMD במקום עם אינטל הודות ליעילות האנרגטית של מעבדיה בהשוואה לזו של מעבדי ה-Xeon Scalable הנוכחיים של אינטל. יהיה מעניין לראות כיצד AMD תצליח לעמוד ביעדים המאוד שאפתניים שלה.

כמו כן, בעוד ש-AMD מכוונת את ההכרזה הזו בעיקר לתחום האנטרפרייז, צריך לזכור כי מעבדי האנטרפרייז מבוססים על אותה הארכיטקטורה של מעבדי המיינסטרים. המשמעות היא שאנחנו צפויים לראות שיפור ביעילות האנרגטית בכלל המעבדים של AMD בשנים הקרובות.

לרכישת מוצרי AMD לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

intel i9-14900ks oc yariv

אינטל ישראל מציינת את השקת ה-Core i9-14900KS בתחרות אוברקלוקינג

לפני מספר ימים השיקה אינטל (Intel) מעבד דגל חדש מדגם Core i9-14900KS. המעבד החדש מבוסס …

דילוג לתוכן