nvidia-geforce-rtx-3000

שמועה: האם NVIDIA תשיק סדרת RTX 30 Super כבר השנה?

היו מספר שמועות בעבר על ריפרש בדמות סדרת Super לסדרת RTX 30 של NVIDIA אך שמועות אלו לא כללו יותר מידי מידע מעבר לכוונות של NVIDIA להשיק סדרה כזו בעתיד. כעת, שני המדליפים הוותיקים Greymon55 ו-kopite7kimi מביאים מידע חדש על כרטיס מסך מסתורי בשם RTX 3090 Super.

בציוצים שהעלו שני המדליפים לטוויטר (Twitter), עולה כי NVIDIA עשויה להשיק כבר בסוף השנה הנוכחית את ה-RTX 3090 Super עם 10,752 ליבות CUDA, זיכרון GDDR6X מהיר יותר ו-TDP של לפחות 400W. נציין כי ה-RTX 3090 מגיע עם 10,496 ליבות CUDA ו-TDP של 350W.

מדובר בעיתוי מעניין שכן זמן קצר לאחר מכן, אינטל צפויה להשיק את כרטיסי המסך הראשונים שלה לשוק תחת שם הקוד Alchemist. אינטל לא חשפה בשלב זה פרטים אודות ביצועי כרטיסי המסך אך ההשערות ברשת מדברות על ביצועים הדומים לאלו של ה-RTX 3070Ti. ל-NVIDIA ישנו גם אינטרס לפתוח פער ביצועים אל מול AMD שהפכה השנה לתחרותית מאוד בתחום כרטיסי המסך לאחר מספר שנים חלשות.

חשוב לזכור שבשלב זה מדובר בעיקר בשמועות ועדיין לא ברור האם רק ה-RTX 3090 ייקבל גרסת Super או שגם דגמים נוספים יקבלו גרסה שכזו. חשוב גם לציין כי ייתכן ו-NVIDIA תחליט בדקה ה-90 לוותר על ריפרש לכרטיסי המסך שלה לאור המחסור החמור בשבבים.

באשר לארכיטקטורת כרטיסי מסך חדשה, על פי ההערכות NVIDIA עובדת כיום על שתי ארכיטקטורות: Ada Lovelace לגיימרים וארכיטקטורת Hopper ליישומי HPC ו-AI. סביר להניח שארכיטקטורה חדשה לגיימרים לא תגיע לפני סוף 2022 ואולי אפילו רק בתחילת 2023 אם המחסור החמור בשבבים יימשך לאורך כל 2022.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 30 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן