amd ryzen apu

הדלפה: מעבדי Zen4 יכללו כרטיס מסך מובנה

מרבית מעבדי ה-Ryzen של AMD לא מגיעים עם כרטיס מסך מובנה בתוכם, למעט מספר מצומצם מאוד של דגמי APU המסומנים עם האות G. השנה למשל, AMD השיקה שני מעבדים בלבד עם כרטיס מסך מובנה.

אינטל לעומת זאת, כוללת כרטיס מסך מובנה בכלל המעבדים שלה לשוק המיינסטרים פרט למעבדים המסומנים באות F, כמו למשל i5-11400F. למעשה, אינטל זיהתה כאן הזדמנות ועובדת בשנים האחרונות על שיפורים משמעותיים לכרטיסי המסך המובנים במעבדים שלה כאשר את השיפור הראשון ראינו ב-Ice Lake, לאחר מכן שיפור נוסף ב-Rocket Lake ושיפור עצום נוסף יגיע ככל הנראה עם Meteor Lake.

נכון, רוב האנשים לא משתמשים בכרטיס המסך המובנה במעבד אך ישנם גם מי שעבורם מדובר בדיל ברייקר ופיצ'ר קריטי. ישנם לא מעט אנשים שקונים מחשב לשימוש ביתי בסיסי או משרדי שקנייה של כרטיס מסך חיצוני תייקר להם את המחשב – בעיקר במצב של היום בו מחירי כרטיסי המסך עלו בעשרות רבות של אחוזים.

כרטיס המסך המובנה במעבד שימושי גם לגיימינג קל ולכאלו שלא זקוקים לכרטיס מסך חיצוני חזק. כך למשל מעבדים כמו ה-Ryzen 5 3400G היה די פופולרי בזמנו למחשבי גיימינג בסיסיים.

בהדלפה החדשה המגיעה ככל הנראה מהשרתים של Gigabyte, עולה כי מעבדי Zen4 יגיעו עם כרטיס מסך מובנה בתוכם. הדבר מאשר גם שמועות שצצו בנושא בעבר במפות דרכים משוערות/מודלפות של AMD.

בשלב זה כמעט ואין פרטים טכניים אודות Zen4 או כרטיסי המסך המובנים בתוכו אך על פי אתר VideoCardz ייתכן וכרטיס המסך יהיה מבוסס על ארכיטקטורת RDNA2 של AMD. המעבדים עצמם יושקו ככל הנראה לקראת סוף 2022 ויתחרו במעבדי Alder Lake של אינטל.

ההוספה של כרטיס המסך המובנה תהפוך את AMD להרבה יותר תחרותית בשוק ה-Low End ותאפשר לגיימרים לבנות מחשב המבוסס על מעבד AMD גם מבלי לקנות כרטיס מסך ביחד עם שאר המפרט – סיטואציה שקוראת לא מעט לאור המחסור החמור שמתחרש בשנה האחרונה.

לרכישת מעבדי AMD לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן