anonymous-hacker-with-no-face-typing-code-tries-steal-accesses-scaled

השרתים של Gigabyte נפרצו וההאקרים מאיימים להפיץ מסמכים חסויים רבים

מספר מקורות ברשת מדווחים כי לפני מספר ימים קבוצת האקרים פרצה אל השרתים של Gigabyte וגנבה מהם מסמכים בגודל כולל של 112GB. ההאקרים טוענים כי רבים מן המסמכים הם תחת איסור פרסום וכי חלקם הם מסמכים של אינטל, AMD ו-AMI.

במסגרת התקיפה, ההאקרים הצפינו את הקבצים של החברה והם דורשים תשלום כופר בתמורה לפענוח הקבצים. חשוב לזכור כי לחברה כמו Gigabyte בוודאי יש גיבויים מאובטחים לכלל הקבצים ולכן החשש האמיתי הוא לא מאיבוד מידע אלא מפני דליפתו לרשת.

סביר להניח שניתן למצוא בין הקבצים מפות דרכים, חוזים חסויים ופרטים טכניים אודות מוצרים שטרם הגיעו לשוק. בינתיים, נראה שההאקרים מתמקדים בלנסות להשיג תשלום גבוה מ-Gigabyte בתמורה לשמירה על סודיות הקבצים ולפענוחם.

hackers message to gigabyte
ההודעה שנמסרה מהתוקפים ל-Gigabyte. קרדיט: TechPowerUp

חברת Gigabyte מסרה לאתרים כמו TechPowerUp כי היא בודדה את השרתים הפגועים, עדכנה את גורמי האכיפה וכי שאר הרשת שלה ממשיכה לפעול כרגיל ללא פגיעה. נציין כי חשיפה של הקבצים הללו לציבור עלולה ליצור השלכות קשות ל-Gigabyte ולאמון שנוצר בינה לבין השותפות והלקוחות שלה.

נכון לרגע כתיבת הידיעה אין אישור רשמי מ-Gigabyte על ניהול מו"מ אל מול התוקפים אך סביר להניח שהיא מקיימת אחד כזה מולם במקביל לניסיונות לאיתור ההאקרים על ידי רשויות האכיפה בטאיוואן. נראה שהסיפור הזה עדיין לא הגיע לסיומו ובהתאם, אנחנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות.

לרכישת מוצרי Gigabyte לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן