amd ryzen cpu and socket

חברת AMD רושמת פטנט על מנגנון המעביר תהליכים בין ליבות חזקות וחלשות

אחרי שאינטל (Intel) הודיעה כי הדור ה-12 של מעבדי ה-Core שלה (שם קוד Alder Lake) יעבוד בתצורת Big.Little חברת AMD התחילה לחמם מנועים. הפטנט החדש של AMD מהווה שיטה להעברת משימות בין סוגי ליבות שונים.

תצורת Big.Little היא תצורה בה המעבד כולל שני סוגים שונים של ליבות: ליבות חזקות וליבות חלשות. התצורה הזו מאפשרת להשיג חיסכון חשמל מקסימלי כאשר במשימות כמו גלישה באינטרנט ייכנסו לפעולה ליבות חלשות חסכוניות בחשמל ואילו בגיימינג, רינדורים וכדומה ייכנסו לפעולה ליבות חזקות.

בשיטה זו ניתן יהיה להשיג יכולת מקבילות טובה יותר כאשר כלל הליבות החזקות יוקצו למשימות דורשניות כמו Cyberpunk 2077 ואילו מסמכים ודפדפנים יוקצו לליבות החלשות. באופן זה ניתן להשיג ביצועים טובים בכמה סוגי משימות מבלי שהמשימות החזקות יצטרכו לחלוק את ליבותיהן עם המשימות הקטנות.

הפטנט נרשם לפני מספר ימים בלבד כאשר ההערכה היא כי תצורת Big.Little לא תגיע לפני 2023. ארכיטקטורת Zen4 שאמורה להגיע לשוק בסוף שנת 2022 תגיע עם ליבות חזקות בלבד וזאת בעוד ש-Alder Lake של אינטל יגיע לשוק בתצורת Big.Little כבר בסוף השנה הזו (2021).

לא כולם מרוצים מהמעבר לתצורת Big.Little ויש מי שהיה מעדיף לקבל יותר ליבות חזקות במקום ליבות חלשות. באופן אישי אני מאמין שבימים הראשונים עוד נשמע על מגוון תקלות והקצאה של משימות כבדות לליבות חלשות ולהפך. כך או כך, מדובר בשינוי מרענן שעשוי להיות נחמד מאוד לתחום המעבדים.

לרכישת מעבדי AMD לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן