intel fab28

שמועה: NVIDIA במגעים לחתימת חוזה ייצור במפעלים של אינטל

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל (Intel) החדש הכריז בכניסתו לתפקיד על תכנית IDM 2.0 במסגרתה אינטל תשקיע כספים רבים על מנת להדביק את הפערים שנוצרו בתחום ייצור השבבים וכן גם על מנת להציע שירותי ייצור לחברות חיצוניות כפי שעושה TSMC.

בשנה האחרונה אינטל משקיעה משאבים ומאמצים רבים שבהחלט משתלמים לה. ליתוגרפיית ה-10nm SuperFin שלה הגיעה לייצור המוני וליתוגרפיית ה-7nm שלה קרובה מאוד ליכולת ייצור המוני. חשוב לזכור כי בעוד שמדובר במספרים גדולים יותר מאלו של TSMC וחברות אחרות בתחום, המספר הזה לא מספר את כל הסיפור. את ההבדלים הצגנו בכתבה כאן.

לא מזמן אינטל כבר הודיעה כי היא במגעים עם כ-50 חברות בנוגע למכירת שירותי ייצור במפעלים שלה. כעת מסתמן כי אחת מן החברות הללו היא NVIDIA שבודקת אפשרות לחתימת חוזה ייצור עם אינטל לשעת משבר.
על פי השמועה החדשה שצצה ברשת, מנכ"ל NVIDIA שוחח עם מנכ"ל אינטל על מנת לבדוק אפשרות לחתימת חוזה ייצור לשעת משבר. NVIDIA יודעת שבעוד מספר שנים הביקוש יעלה בצורה משמעותית ואנחנו נגיע למחסור שבבים הדומה לזה שבו אנחנו נמצאים היום.

NVIDIA גם יודעת כי בסופו של יום, יכולת הייצור של TSMC היא לא אינסופית והיא צריכה להתחלק בין לא מעט לקוחות גדולים. נציין כי כבר היום NVIDIA מייצרת את כרטיסי המסך שלה לגיימרים במפעלים של סמסונג ולא של TSMC. כעת נראה שלסמסונג עשויה להצטרף שחקנית חיזוק לשעת משבר.

לא נחשפו יותר מידי פרטים בנושא אך על פי המידע שיש לנו בשלב זה ניתן להסיק שכרטיסי מסך ייוצרו אצל אינטל רק בזמני מחסור שבבים כאשר המפעל הראשי לא מצליח לעמוד בכל הביקוש. כמו כן, ייתכן והעסקה כלל לא תתממש אם NVIDIA ואינטל לא יצליחו להגיע להסכמות ביניהן.

עבור אינטל מדובר בהזדמנות פז ובלקוח רווחי גדול שיכול להזניק את עסקי הייצור שלה. יהיה מעניין לראות האם בסופו של יום ייחתם חוזה בין שתי ענקיות הטכנולוגיה. אנחנו כמובן נמשיך לעקוב ולעדכן בנושא.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן