TSMC

הדלפה: TSMC מתכננת להקים עוד חמישה מפעלים בארה"ב

מחסור השבבים ממשיך להחמיר ולהתרחב לתחומים נוספים ולפגוע בתעשיות שלמות. יצרניות שבבים מובילות כמו סמסונג ו-TSMC לא מצליחות לעמוד בביקוש העצום ועובדות בתפוקה מלאה בכל המפעלים שלהן.

כבר לפני כשנה ממשל טראמפ זיהה את הביקוש המתעצם בתעשיית השבבים והצליח להגיע להסכם עם TSMC במסגרתו היא תפתח מפעל חדש בארה"ב. כעת, עם כניסתו של ג'ו ביידן לתפקיד נשיא ארה"ב הוא חתם על צו נשיאותי שבמסגרתו הוא ייבחן לעומק את הכשלים בשרשאות האספקה בתעשייה זו.

במקביל, שלושה גורמים המקורבים ל-TSMC פנו לסוכנות הידיעות Reuters ומסרו כי TSMC מתכננת בימים אלו הקמה של עוד חמישה מפעלי ייצור שבבים בארה"ב בנוסף לזה שעליו התחייבו בהסכם עם ממשל טראמפ. חמשת המפעלים הנוספים יוקמו ככל הנראה לאור בקשה מיוחדת ממשל ארה"ב וככל הנראה ביידן מתכוון לסייע כלכלית בהקמת המפעלים.

בשלב זה לא נמסר מה יהיה היקף הייצור של המפעלים המדוברים ומתי תחל הבנייה שלהם. באשר למפעל הראשון שהקמתו החלה בתקופת טראמפ, הוא יפעל בתפוקה מלאה בשנת 2024 ויכיל מכונות לייצור בליתוגרפיית 5nm. בעוד שייקחו עוד מספר שנים עד שהמפעלים החדשים יגיעו לקיבולת ייצור מלאה, סביר להניח שהם יחלו לפעול בהדרגה כבר בשנים הקרובות.

כמו כן נציין כי TSMC הודיעה לפני ימים בודדים על השקעה רחבת היקף של 100 מיליארד דולרים בשלושת השנים הקרובות בתחום המוליכים למחיצה להגדלת יכולות הייצור ולמחקר ופיתוח של ליתוגרפיות מתקדמות.

בשלב זה TSMC לא מאשרת את ההקמה של חמשת המפעלים הנוספים ומכחישה פנייה ממשלת ארה"ב. יחד עם זאת החברה כן ציינה כי היא רכשה בכוונה שטח גדול באריזונה שיאפשר גמישות ובנייה רחבה של מפעלי ייצור.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

לא רק מעבדים: אינטל חושפת שלל פיתוחים בכנס המפתחים השנתי שלה

אינטל (Intel) חשפה בכנס המפתחים השנתי שלה בארה"ב את מעבדי Meteor Lake אשר מביאים עימם …

דילוג לתוכן