NVIDIA RTX 30 LAUNCH

שמועה: ייתכן ש-NVIDIA תשיק שבבים חדשים לכל סדרת RTX 30 עם חסמי כרייה משופרים

לפני מספר ימים אתר hkepc דיווח כי ייתכן ו-NVIDIA תשיק שבב חדש ל-RTX 3060 אשר יציג מנגנון חסימת כרייה חדש וחזק יותר. בהמשך, דיווח המדליף הידוע kopite7kimi כי ייתכן ו-NVIDIA תשיק מחדש שבבים גם לכרטיסי מסך חזקים יותר כמו RTX 3070 ו-RTX 3080.

השמועות החדשות מגיעות על רקע מספר מחדלים שהתחרשו עם חסמי הכרייה המובנים ב-RTX 3060. לא רק שהאקרים שהצליחו לעקוף אותם די מהר, NVIDIA עצמה שחררה בטעות לרשת דרייבר המבטל את חסם הכרייה.

ישנם לא מעט גיימרים הסבורים כי חסמי הכרייה המדוברים הם "הצגה בלבד" וכי NVIDIA לא באמת ביצעה חסימה מהותית כפי שהבטיחה בעת ההשקה. אין ספק שבקרב קהל הגיימרים נוצרה ל-NVIDIA תדמית לא ממש טובה עם חסמי הכרייה שנעקפו בקלות, מחסורי המלאי הארוכים וכן גם עליות המחירים שנובעות מכך.

השמועות החדשות אודות השקה מחודשת לשבבי ה-GA106, GA104 ו-GA102 הן מעניינות במיוחד. מדובר בצעד יוצא דופן שבמידה והוא נכון הוא עשוי לפגוע באופן משמעותי בכורי המטבעות הקריפטוגרפיים. כמובן עוד מוקדם לשמוח ולא בטוח ש-NVIDIA תוציא לפועל את המהלך הזה.

גם אם כן, נצטרך לקוות כי הפעם אלגוריתמי הכרייה ייחסמו כראוי ולא ייעקפו תוך שבועות ספורים לאחר ההשקה. סיפור זה מגיע גם על רקע השקה מתקרבת אפשרית ל-RTX 3080Ti שייתכן ויושק כבר בחודש מאי הקרוב. יהיה מעניין לראות האם הוא יידחה שוב והאם הוא יהיה חסום כראוי לכורי המטבעות.

עוד חשוב לציין כי גם אם NVIDIA תחסום את כרטיסי המסך שלה באופן הרמטי לכרייה, המחסור עדיין יישאר לאור פגיעה מתמשכת בשרשראות האספקה של מפעלי הייצור וכן יכולות הייצור הנמוכות (יחסית) של מפעלי השבבים.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 30 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן