fintech-robot

חדשות רעות: מחירי הזיכרונות צפויים לעלות באופן משמעותי ברבעון השני של 2021

עליות המחירים נמשכות כבר חודשים ארוכים והמלאים בחנויות רק הולכים ומצטמצמים. כעת, אזהרות חדשות בתעשייה מצביעות על עליה חדה במחירי הזיכרונות (DRAM) ברבעון השני של 2021.

על פי ההערכות במהלך הרבעון השני של 2021 זיכרונות DRAM DDR4 המיועדים למחשבים נייחים ומחשבים ניידים ירשמו עליית מחירים של 23% עד 28%. כמו כן, ישנן הערכות כי זיכרונות DRAM לשרתים ירשמו עליית מחירים של כ-20% עד 25% במהלך הרבעון השני של 2021.

עליות המחירים מגיעות על רקע התחלת ייצור מוגבר של מחשבים ושרתים – מה שגורם לצורך במלאי גדול יותר לשבבי זיכרון וזאת בזמן שהמפעלים עובדים כבר היום בקיבולת מלאה. בעוד שישנה מגמה של חזרה לשגרה, המגזר הטכנולוגי ממשיך לצבור תאוצה אם השקעות גדולות ומואצות בתשתיות IT, במעבר לענן, במעבר ללמידה ועבודה מהבית ובהקמת תחנות עבודה נוספות.

כל אלו הם תהליכים שמתרחשים באופן אינטנסיבי בשנה האחרונה ועם הזמן הם ממשיכים להתעצם. הקמה של מפעלי ייצור נוספים זה תהליך ארוך ומורכב. בעוד שללא מעט יצרניות ישנן תוכניות להגדלת נפח הייצור, ישנה עוד דרך ארוכה עד להשגת המטרה.

אנחנו מקווים שבשנת 2022 המחירים יתחילו להתייצב עם חיזוק שרשאות האספקה והגדלת יכולת הייצור של המפעלים השונים. עד אז, אנחנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בתקווה שהמחירים והמלאיים יתייצבו בהקדם.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן