Laptop-Mining

השיגעון החדש של הכורים: מחשבים ניידים

כל כמה שנים ערכי המטבעות הקריפטוגרפים מזנקים לשמים ורווחי הכרייה עולים גם הם. עם תחילתה של 2021 נרשמו זינוקים משמעותיים בערכיהם של הביטקוין וכן גם בשווי של האית'ריום (Ethereum) שממשיך לטפס למעלה בזמן כתיבת הכתבה.

בעוד שכורים רבים עושים מאמצים רבים על מנת לשים את ידיהם על כרטיסי מסך חדשים מסדרת RX 6000 ומסדרת RTX 30 יש מי שהלך לכיוון אחר ולא ממש צפוי. מספר כורים סיניים החלו טרנד חדש – כרייה על גבי מחשבים ניידים. כזכור, NVIDIA השיקה לפני שבועות בודדים כרטיסי מסך מסדרת RTX 30 למחשבים ניידים והדגמים של היצרניות השונות כמו ASUS ו-ACER כבר הגיעו לשווקים רבים בכל רחבי העולם.

עבור הכורים הסיניים כנראה שהרבה יותר קל להשיג מחשבים ניידים עם כרטיסי מסך כמו ה-RTX 3060 מאשר להשיג כרטיסי מסך "רגילים". בנוסף, מסתמן כי כרייה על גבי גרסאות המובייל של סדרת ה-RTX 30 משתלמת מאוד למרות שמדובר בגרסאות מוחלשות. בונוס נוסף הוא כמובן צריכת החשמל הפחותה בהשוואה לצריכת החשמל של דגמי ה-RTX 30 המיועדים למחשבים נייחים.

נכון, לפטופ עם כרטיס מסך מסדרת RTX 30 יהיה יקר יותר מאשר לקנות כרטיס מסך מסדרת RTX 30 אך כנראה שה-ROI עדיין משתלם עבור הכורים. בשלב זה לא ממש ברור מה היקף התופעה אך לפי המספרים המדווחים מסין, נראה שאם לא יהיה שינוי פתאומי מדובר בתופעה שתתרחב גם למדינות ויבשות נוספות.

יהיה מעניין לראות את ההתרחבות/התכווצות של התופעה ועוד יותר מעניין לראות האם יצרניות המחשבים הניידים יפעלו כנגד קניית כמויות של מחשבים לצרכי כרייה או שמא ייהנו מרווחים גדולים יותר מהכורים.

לרכישת מחשבי גיימינג ניידים לחצו כאן

לרכישת ה-RX 6700XT לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

קרדיט: VideoCardz

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן