geforce-ampere-rtx-laptops

NVIDIA משיקה את סדרת RTX 30 למחשבים ניידים

עידן חדש של מחשבים ניידים מתחיל כעת כשהוא מציע את ארכיטקטורת NVIDIA Ampere, עם השקתם של למעלה מ-70 מחשבים ניידים המונעים באמצעות כרטיסי המסך מסדרת GeForce RTX 30  לניידים.

הדור הבא למחשבים הניידים, שמחיריהם יחלו ב-999 דולר,  מגביר את יעילות צריכת האנרגיה של המחשב עד פי 2, מאיץ את הביצועים בצורה דרמטית ומציג את הדור השלישי לטכנולוגיית Max-Q לטובת עיצוב מחשבים דקים ובמשקל נמוך. כרטיסי המסך מסדרת RTX 30 למחשבים ניידים מספקים חווית גיימינג ו-Ray Tracing מדהימה ב-Cyberpunk 2077 ובכותרים אחרים. הם יאפשרו ליוצרי תוכן להפיק תוצרים מדהימים באמצעות מאות יישומים המואצים באמצעות GPU.

"אחרי שכבשה בסערה את שוק המחשבים הנייחים, ארכיטקטורת NVIDIA Ampere שלנו מניעה עכשיו את המחשבים הניידים המהירים בעולם", אמר קוסטוב סנגאני (Kaustubh Sanghani), סגן נשיא ומנהל חטיבת GeForce OEM ב-NVIDIA. "בשום מקום יעילות צריכת החשמל אינה חשובה יותר מאשר בניידי גיימינג, שוק שצמח פי  7 בשבע השנים האחרונות. ניידים דקים וקלים אלו מבוססים על טכנולוגיית Max-Q שלנו, בה כל היבט – מעבד, מעבד גרפי, תוכנה, עיצוב ה-PCB, אספקת החשמל ופיזור החום – מותאמים לטובת כוח וביצועים", הוא הוסיף.

מחשבים ניידים לגיימרים ויוצרים, המגיעים עם GeForce RTX 3080 ו-RTX 3070 לניידים, יהיו זמינים מאוחר יותר החודש לרכישה, ואחריהם יהיו זמינים גם דגמים המונעים על ידי GeForce RTX 3060 לניידים.

  • GeForce RTX 3060 למחשבים ניידים יספק עד ל-90 פריימים לשנייה במשחקים האחרונים, עם הפעלת הגדרות הגרפיקה המקסימליות (Ultra Settings) ברזולוציית 1080p. מחשבים ניידים עם RTX 3060 יהיו זמינים לרכישה במחיר של החל מ-999 דולר, והם יהיו מהירים יותר מאשר ניידים המציעים את כרטיס הדגל מהדור הקודם, GeForce RTX 2080 SUPER, שמחירי ניידים המגיעים עימו עמד על כ-2,500 דולר.
  • GeForce RTX 3070 הוא חיית ביצועים ברזולוציית 1440p, מספק עד 90 פריימים לשנייה במצב ההגדרות Ultra Settings ברזולוציית 1440p. ניידים עם RTX 3070 יהיו זמינים לרכישה במחיר של החל מ-1,299 דולר, והם יהיו מהירים ב-50% בהשוואה לניידים המצוידים ב-RTX 2070.
  • GeForce RTX 3080 הוא כרטיס הדגל של NVIDIA למחשבים ניידים. עם עד ל-16GB של זיכרון G6, הוא יניע את המחשבים הניידים המהירים ביותר לגיימרים ויוצרים. הוא מאפשר תמיכה ביותר מ-100 פריימים בשנייה במשחק עם הגדרות הגרפיקה המקסימליות ברזולוציה של 1440p. מחשבים ניידים המציעים את ה-RTX 3080 יוצעו במחיר של החל מ-1,999 דולר.

הדור השלישי של טכנולוגיית Max-Q מספק כוח וביצועים אופטימליים

הדור השלישי לטכנולוגיות Max-Q מבצע שימוש בבינה מלאכותית ובמערכת אופטימיזציה חדשה על מנת לספק למחשבי גיימינג ניידים מתקדמים ביצועים מהירים וטובים מבעבר. כולל תמיכה בטכנולוגיות הבאות:

  • Dynamic Boost 2.0בדרך כלל, מחשבי הגיימינג קובעים את צריכת החשמל הנדרשת למעבד (CPU) ולמעבד הגרפי (GPU). ועדיין, משחקים ויישומים ליצירת תוכן הם דינמיים, והדרישות מהמערכת משתנות מפריים לפריים. עם טכנולוגיית Dynamic Boost 2.0, רשתות בינה מלאכותית מאזנים את צריכת החשמל בין המעבד, כרטיס המסך וזיכרון ה-GPU, בהתאם לרכיב הזקוק לו – ובכך מתבצעת התייעלות קבועה לטובת ביצועים מקסימליים.
  • WhisperMode 2.0טכנולוגיית WhisperMode עברה הנדסה מחדש מהיסוד באופן המותאם אישית לכל מחשב נייד, והיא מספקת רמה חדשה של שליטה על הגדרות האקוסטיקה לניידי גיימינג. לאחר בחירת הגדרות האקוסטיקה הרצויות, אלגוריתם הבינה המלאכותית של WhisperMode 2.0 מנהל את המעבד, ה-GPU, טמפרטורת המערכת ומהירות המאווררים, על מנת לספק אקוסטיקה מצוינת לצד הביצועים הטובים ביותר.
  • Resizable BAR: טכנולוגיית PCI Express המתקדמת מאפשרת לכל זיכרון ה-GPU להיות נגיש למעבד (CPU), ובכך מאפשרת קפיצה משמעותית בביצועים במשחקים רבים.
  • NVIDIA DLSS: טכנולוגיית NVIDIA Deep Learning Super Sampling מבצעת שימוש בבינה מלאכותית ובליבות RTX Tensor על מנת לספק ביצועים טובים עד לפי 2 עם צריכת חשמל זהה. עבור פריים יחיד ברזולוציית 1440p, המעבד הגרפי צריך לחשב כמעט 4 מיליון פיקסלים, בעוד NVIDIA DLSS דורשת רק שבריר מהפיקסלים, ובכך משפרת את צריכת האנרגיה ומגבירה את הביצועים.

ארכיטקטורת NVIDIA Ampere עטורת הפרסים, ודרכים חדשות לשחק

כרטיסי המסך החדשים למחשבים ניידים מציעים את ארכיטקטורת NVIDIA Ampere ואת טכנולוגיית Streaming Multiprocessors שלה, המאפשרת תפוקת FP32 גבוהה פי 2. כך, יציעו הכרטיסים ביצועים משופרים לצד שיפור בביצועים פר-וואט. כמו כן, הם כוללים ליבות RT המספקים תפוקה משופרת פי 2 בהשוואה לדור הקודם, וכן ליבות Tensor חדשות מהדור השלישי, המציעים תפוקה גבוהה עד לפי 2 בהשוואה לקודמיהם. אלו יניעו את טכנולוגיית NVIDIA DLSS המאיצה את הביצועים.

המחשבים הניידים עם כרטיסי המסך החדשים יכללו כלים חדשים לגיימרים ויוצרים, כולל NVIDIA Broadcast, שרותמת טכנולוגיית בינה מלאכותית על מנת להפוך כל חדר לאולפן הקלטות ביתי; NVIDIA Reflex, שהופכת משחקים תחרותיים ולמהירים יותר; GeForce Experience, שמאפשרת לצלם ולשתף קטעי וידאו, צילומי מסך ולהזרים וידאו בשידור חי לחברים; ו-NVIDIA Studio, לטובת האצה ואופטימיזציה של יישומי יצירת תוכן תובעניים.

ספורט אלקטרוני (eSports) ביותר מ-240FPS במחשב הנייד

קרוב ל-75% מהגיימרים המשחקים במחשב נייד – משחקים במשחקי ספורט אלקטרוני (eSports), מה שמגביר את הפופולריות של ניידים עם מסכים בעלי קצב רענון מהיר, שמכירותיהם הוכפלו בשנה האחרונה. למעלה ממחצית המחשבים הניידים שמגיעים עם כרטיסי המסך מסדרת GeForce RTX 30 יגיעו עם קצב רענון של 240Hz או יותר.

עם הביצועים של ניידים בעלי כרטיס ה-GeForce RTX 3080, גיימרים יוכלו לשחק ב-240 פריימים לשנייה במגוון כותרים, כמו Overwatch, Rainbow Six, Valorant ו-Fortnite. עם NVIDIA Reflex, הם יוכלו אף להשיג זמן השהייה של מתחת ל-20 מילי-שניות, מה שיאפשר להם לשחק בצורה הטובה ביותר.

מחשבים ניידים ליוצרים עם GeForce RTX 30

עם העזרה של ארכיטקטורת NVIDIA Ampere, רינדור על מחשבים ניידים ליוצרים יהיה מהיר עד לפי 2 בהשוואה לדור הקודם, ומהיר ב-30% מאשר עם מעבד (CPU). עורכי וידאו יוכלו לעבוד עם צילומי 8K RAW, לבצע שימוש בבינה מלאכותית על מנת לפשט את תהליכי העבודה ולהפחית את זמני הקידוד בעד ל-75%. אמנים יוכלו לנצל עד ל-16GB של זיכרון עיבוד גרפי על מנת לעבוד עם קבצי ענק או מספר יישומים במקביל.

תוך שימוש בדור השלישי של טכנולוגיית Max-Q, היצרניות השותפות לאנבידיה, בהן ASUS, Gigabyte, MSI ו-Razer משיקות ניידי NVIDIA Studio המגיעים עם כרטיסי המסך החדשים מסדרת GeForce RTX 30 לניידים.

לרכישת מחשבי גיימינג ניידים לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן