nvidia-geforce-rtx-3060-key-visual-crop-850px
קרדיט: NVIDIA

NVIDIA משיקה את ה-RTX 3060

NVIDIA מכריזה היום על ה-NVIDIA GeForce RTX 3060 – כרטיס מסך חדש ומוזל (יחסית) המבוסס על ארכיטקטורת Ampere. מחיר ה-MSRP של ה-RTX 3060 עומד על 329 וזה הופך אותו לכרטיס המסך הזול ביותר בסדרת RTX 30.

סדרות ה-XX60 של כרטיסי המסך מבית NVIDIA הן לרוב הפופולריות ביותר לפי הסקר של פלטפורמת סטים (Steam) וזאת הודות למחירם שנמוך באופן משמעותי מדגמי הדגל. ה-GTX 1060 למשל מוביל את טבלאות הגיימינג כבר מאז הצגתו ב-2016. הערכות הן ש-90% מהגיימרים בפלטפורמת GeForce משחקים כעת עם כרטיסי מסך מסדרת GTX.

"יש מומנטום בלתי ניתן לעצירה מאחורי טכנולוגיית ה- Ray Tracing, שהצליחה במהרה להגדיר מחדש את הסטנדרט לגיימינג", אמר מאט וובלינג (Matt Wuebbling), סגן נשיא לשיווק גלובלי בחטיבת GeForce ב-NVIDIA. "ארכיטקטורת NVIDIA Ampere הייתה בעלת המכירות המהירות ביותר ב-NVIDIA, כאשר ה-RTX 3060 יביא את החוזקה של סדרת RTX 30 למיליוני גיימרים נוספים מסביב לעולם", הוא הוסיף.

ה-RTX 3060 מצויד בזיכרון Vram בנפח של 12GB מסוג GDDR6 והוא מציג גם ביצועי 13TFlops Shaders ו-25TFlops ב-Ray Tracing. במהלך מעט מוזר NVIDIA ציידה את ה-RTX 3060 בנפח זיכרון Vram הגדול מזה של ה-RTX 3060Ti ואפילו גדול מזה של ה-RTX 3080.

בנוסף, NVIDIA מכריזה כי סדרת RTX 30 תתמוך באופן רשמי בטכנולוגיית Resizable BAR המאפשרת לכרטיס המסך לגשת באופן ישיר לזיכרון ה-RAM של המחשב. זאת בתגובה לטכנולוגיית SAM של AMD. לדברי NVIDIA, טכנולוגיית Resizable BAR נתמכת רק בשילוב לוח אם תומך ורק מכרטיסי מסך החל מ-RTX 3060 ומעלה.

כותרי גיימינג חדשים מביאים עימם עולמות גדולים יותר עם גרפיקה קולנועית ו-Ray Tracing בזמן אמת – עומסי גיימינג שרק פלטפורמות מונעות RTX מסוגלות להתמודד עימם. ה-GeForce RTX 3060 מציע ביצועים משופרים פי 2 וביצועי Ray-Tracing משופרים פי 10 בהשוואה ל-GTX 1060, מה שהופך אותו להזדמנות שדרוג אדירה ולבסיסה של מערכת PC גיימינג עוצמתית מספיק על מנת להתמודד עם כותרים חדשים, כמו Cyberpunk 2077 ו-Fortnite, עם RTX מופעל וב-60 פריימים לשנייה.

בדומה לכל כרטיסי המסך בסדרת RTX 30, ה-RTX 3060 תומך בשילוש הקדוש של חוויית הגיימינג החדשנית של GeForce: NVIDIA DLSS, NVIDIA Reflex ו-NVIDIA Broadcast, המאיצים את הביצועים ומשפרים את איכות התמונה. יחד עם טכנולוגית ה-Ray Tracing בזמן אמת, טכנולוגיות אלו הן הבסיס לפלטפורמת הגיימינג GeForce, שמביאה ביצועים בלתי ניתנים להשוואה ופיצ'רים למשחקים ולגיימרים מסביב לעולם.

זמינות, מלאי ומחירים

ה-RTX 3060 צפוי להגיע לשוק בסוף חודש פברואר השנה (2021) כאשר מחיר ה-MSRP שלו עומד על 329 דולרים. כמובן חשוב לזכור שהקורונה גורמת לעלייה משמעותית במחירי המוצרים ובהתאם סביר להניח שהמחירים בחנויות בכל רחבי העולם יהיו גבוהים יותר באופן משמעותי.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 30 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן