אינטל משיקה מעבדי Tiger Lake חדשים ונותנת הצצה לדורות הבאים

אינטל (Intel) הגיעה ל-CES 2021 מוכנה מתמיד וחשפה מידע רוב אודות התוכניות שלה לשנת 2021. נראה שהשנה אינטל עולה למתקפה בכל נתחי השוק ומתכננת להציג כבר ברבעון הראשון ארכיטקטורות חדשות וסדרות מעבדים חדשות. גולת הכותרת של ההכרזה הייתה מעבדי Tiger Lake נוספים למחשבים ניידים אך לצד זאת נחשף מידע מעניין אודות Alder Lake ו-Rocket Lake.

intel-h35-tiger-lake-cpus
קרדיט: דוברות אינטל

מעבדי Tiger Lake חדשים

כאמור, ההשקה התמקדה בעיקר במעבדי Tiger Lake כאשר אינטל השיקה מספר מעבדים חדשים מסדרת Tiger Lake H המכוונים לביצועים גבוהים. המעבדים החדשים כוללים 4 ליבות ו-8 נימים (Threads) כאשר כולם תומכים בתקנים חדשים כמו PCIe Gen4, Wi-Fi 6 וכדומה. מעבד הדגל החדש הנקרא i7-11375H וזה מגיע לתדר בוסט מירבי מרשים של 5.0Ghz.

יצרניות מחשבים ניידים מובילות כדוגמת Asus ו-Acer צפויות להשיק מחשבי גיימינג ניידים חדשים עם המעבדים האלו בקרוב מאוד, מי יודע, אולי אפילו ב-CES בימים הקרובים. עוד אינטל ציינה בהשקה כי המעבדים החדשים יאפשרו ליצור מחשבי גיימינג ניידים עוצמתיים בעובי של כ-16 מילימטרים בלבד.

מעבדי Tiger Lake נוספים בדרך

אינטל שומרת את הטוב לשלב מאוחר יותר ואמרה כי תשיק מעבדי Tiger Lake עוצמתיים בעלי 8 ליבות ו-16 נימים (Threads) בשלב מאוחר יותר השנה. בעוד שלא ממש ברור מדוע אינטל לא השיקה את המעבדים הללו ב-CES אין ספק שהם הולכים להציב רף גבוה ולטשטש עוד יותר את הגבול שבין מחשבים נייחים למחשבים ניידים.

מעבדים אלו, בדומה למעבדים שהושקו אמש יציגו גם הם תמיכה בכלל התקנים החדשים המובילים ואולי אפילו כרטיסי מסך מובנים חדשים וחזקים יותר מאלו שראינו עד כה.

Intel-Rocket-Lake-Core-i9-11900K
קרדיט: דוברות אינטל

הדורות הבאים מעבר לפינה

אינטל הקדישה חלק מן ההכרזה גם למעבדי שרתים ולמעבדים למחשבים שולחניים. ראשית, אינטל חשפה כי מעבדי Xeon חדשים נמצאים בשלבי הייצור ההמוני ויגיעו לשוק כבר ברבעון הראשון של 2021, ככל הנראה בחודש מרץ. מעבדי ה-Xeon החדשים יתבססו ככל הנראה על ארכיטקטורת Ice Lake ויציגו קפיצת ביצועים משמעותית לצד פיצ'רים חדשניים שיעניקו לאינטל יתרון מסוים בתחום השרתים אותו היא מובילה כבר שנים רבות.

בחודשים האחרונים אינטל חשפה מעט מידע אודות מעבדי הדור ה-11 למחשבים נייחים (שם קוד Rocket Lake) וכעת היא מאשרת כי המעבדים החדשים יגיעו לשוק כבר ברבעון הראשון של 2021, ככל הנראה במקביל למעבדי ה-Xeon בחודש מרץ. מעבדי Rocket Lake צפויים להציג שיפור IPC של 19%, ארכיטקטורה חדשה וכרטיס מסך מסוג Intel Xe. מעבד הדגל הבא, ה-i9-11900K יגיע עם 8 ליבות ו-16 נימים (Threads) כאשר תדר העבודה המירבי שלו הוא מרשים במיוחד ועומד על 5.30Ghz.

במהלך לא שגרתי אינטל הכריזה באופן רשמי כי מעבדי הדרו ה-12 (שם קוד Alder Lake) יגיעו לשוק במהלך הרבעון השלישי של 2021. מעבדי Alder Lake יביאו לשוק את השינוי המשמעותי ביותר זה שנים רבות כאשר הם ישלבו תצורת Big.Little ואולי אפילו תקנים חדשים כמו PCIe 5 ו/או DDR5. בנוסף, Alder Lake יהיו המעבדים השולחניים הראשונים שייוצרו ב-10nm SuperFin.

לרכישת מחשבים ניידים עם מעבדי Tiger Lake לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן