amd ryzen 4000h shortage main

יצרניות מחשבים ניידים מעידות על מחסורי במעבדי Ryzen 4000

בשנים האחרונות אנחנו רגילים לשמוע על מחסור במעבדי אינטל (Intel) בגלל שלל בעיות בפסי ותהליכי הייצור כאשר במקביל AMD הצליחה לספק את הסחורה ולעמוד בביקוש, עד היום. יצרנית המחשבים הניידים XMG מדווחת על מחסור במעבדי Ryzen 4000H במפעלים שלה.

לאחר בירורים שעשתה XMG אל מול AMD, התגלה לה כי מדובר במחסור כלל-עולמי במעבדי Ryzen 4000H. על פי מידע נוסף שנמסר ליצרנית המחשבים הניידים XMG, מחסור המעבדים יגרום לעיכוב של כחודש "בלבד" באספקת ההזמנות שעשתה החברה. במידה וימשך המחסור, הוא עלול להוביל לעליה במחירי המחשבים הניידים המבוססים על מעבדי ה-Ryzen 4000H מה שכמובן יבטל את אחד היתרונות המשמעותיים של AMD על פני אינטל.

נזכיר כי ההשקה של מעבדי ה-Ryzen 4000H למחשבים הניידים יצרה הדים רבים ויש מי שקרה לה השקה היסטורית חשובה ומרכזית. בהשקה הזו הצליחה AMD לזכות בנתח שוק משמעותי נוסף ולהתעלות על חלק גדול ממעבדיה של אינטל למחשבים הניידים. נראה כי עם ההשקה הגיע גל הזמנות גדול מצד יצרניות המחשבים הניידים, גל ש-AMD לא ציפתה לו.

בעקבות המחסור, חברת XMG הודיעה כי היא תאפשר למי שהזמין את אחד המחשבים שלה לשנות לגרסה אחרת המבוססת על מעבדים של אינטל או לגרסה המבוססת על ה-Ryzen 5 4600H שזמינה במפעלי החברה. החברה גם הודיעה כי היא תאפשר לבטל את הזמנת המחשבים ואף תבצע החזר כספי מלא למי שיבחר באפשרות זה.

מעניין לראות כי יצרניות המחשבים הניידים האחרות טרם הודיעו על מחסור במעבדים וזאת למרות ש-AMD אישרה באופן רשמי את המחסור. ייתכן מאוד ובעוד כמה שבועות אנחנו נראה את המחסור משפיע גם על יצרניות המחשבים הניידים האחרות.

בשלב זה לא ידוע לנו על מחסור במעבדי Desktop מסדרת Ryzen 3000 ו-AMD לא מסרה שום הצהרה או הודעה רשמית אודות מחסור אפשרי במעבדי ה-Ryzen 4000 למחשבים הנייחים אשר יושקו בחודשים הקרובים. יחד עם זאת, אנחנו מאוד מקווים כי המחסור שהחל במעבדי המחשבים הניידים לא יזלוג גם אל מעבדי המחשבים הנייחים אך מדובר בתרחיש אפשרי שכן המעבדים מיוצרים באותם המפעלים ובאותם פסי הייצור של יצרנית השבבים הגדולה TSMC.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן