AMD Radeon Instinct MI100 leak main

האם ה-AMD Radeon Instinct MI100 יתעלה על ה-NVIDIA A100?

אחד מנתחי השוק הבולטים ביותר כיום עבור יצרניות המעבדים וכרטיסי המסך הוא שוק השרתים והבינה המלאכותית (AI). בעוד שגיימרים קונים לרוב כרטיס מסך בודד, חברות שרתים וחברות המפתחות בינה מלאכותית קונות כרטיסי מסך רבים ולרוב גם בחוזי ענק. כתוצאה מכך, התחרות בנתח השוק הזה היא משמעותית במיוחד עבור שלושת המתחרות בשוק NVIDIA, Intel ו-AMD. בעוד שאינטל מציעה נכון להיום "רק" מעבדים, השתיים האחרות מתחרות ביניהם בכל מה שקשור לשבבי עיבוד מסוג GPUs.

כבר תקופה ארוכה ש-AMD לא מצליחה לתת מענה הולם לכרטיסי המסך של אינטל לשוק השרתים והבינה המלאכותית. בארבעת השנים האחרונות דגמי ה-Volta V100 של NVIDIA שלטו כמעט באופן מלא בשוק ואליהם הצטרף גם ה-Tesla T4 של NVIDIA. השנה, את שניהם החליף ה-NVIDIA A100 אשר מבוסס על ארכיטקטורת Ampere ומספק קפיצת ביצועים משמעותית ביחס לקודמיו.

במקביל, AMD לא מוכנה לוותר בקלות על נתח שוק כה יקר ומאחורי הקלעים היא עובדת ימים כלילות על ה-Radeon Instinct MI100 אשר צפוי להתחרות ב-A100 של NVIDIA. בנוסף, ה-Radeon Instinct MI100 יהיה הראשון להתבסס על ארכיטקטורת CDNA של AMD שהיא למעשה המקבילה של RDNA המשמשת את כרטיסי המסך של הגיימרים. עוד ידוע לנו כי ה-Radeon Instinct MI100 ייוצר בליתוגרפית 7nm של TSMC וכי הוא יכלול זיכרון Vram מסוג HBM 2.0 ובנפח של 32GB.

will AMD Radeon Instinct MI100 outperform nvidia a100 benchmark leak
מתוך אחד השקפים שהודלפו. קרדיט: AdoredTV

 

בהדלפה חדשה שמקורה הוא AdoredTVנחשפים כמה מבחני ביצועים שנערכו על ידי AMD ואלו מראים כי מערכות המבוססת על ארבעה או שמונה כרטיסי מסך מדגם Radeon Instinct MI100 מתעלות על מערכות המבוססות על מספר כרטיסי מסך זהה אך מדגם ה-A100 של NVIDIA ביישומי FP32 הנחשבים לפופולריים מאוד בתחום הבינה המלאכותית. עוד מבטיחה AMD כי כרטיסי המסך החדשים יעשו Scaling בצורה טובה עד לכ-32 כרטיסי מסך במערכת אחת, כך כמובן לפי ההדלפה.

חשוב לזכור כי גם אם AMD תצליח להתעלות במובן מסוים על ה-NVIDIA A100 בחלק מסוגי העבודה, יש לה עוד דרך ארוכה. נכון להיום NVIDIA עובדת באופן צמוד עם Facebook ו-Google המפתחות את ה-Frameworks הפופולריים לפיתוח בינה מלאכותית – TensorFlow ו-PyTorch. בנוסף, מציעה NVIDIA את האפשרות להוריד קונטיינר מוכן ומוגדר מראש אשר עבר אופטימיזציה למגוון רחב של שימושים ויישומים מה שמקל מאוד על החברות השונות לאמץ את כרטיסי המסך של NVIDIA.

בצד האדום AMD עוד תצטרך לבסס את שיתוף הפעולה שלה עם גורמי מפתח בתחום הבינה המלאכותית וכן לבסס בצורה משמעותית את הפלטפורמה שלה על מנת שתוכל להוות תחרות של ממש לפלטפורמת ה-CUDA של NVIDIA שעושה למפתחים רבים חיים קלים. בינתיים, אנחנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ולעדכן בהתאם.

על פי ההערכות AMD תשיק את ה-Radeon Instinct MI100 כבר בסוף השנה (2020).

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן