intel alder lake main
קרדיט: אוהד פאליק

האם מעבדי Arrow Lake של אינטל יגיעו ללא Hyper Threading?

טכנולוגיית HyperThreading קיימת מאז שנת 2002. באותה השנה היא הופיעה במעבדי השרתים (Xeon) של אינטל וב-2008 היא עשתה הופעת בכורה במעבדי ה-Core המיועדים למחשבים נייחים וניידים. בעזרת HyperThreading כל ליבת מעבד מסוגלת לבצע שתי פעולות במקביל מה שמשפר את הביצועים בלא מעט יישומים ומשחקים.

בשנים האחרונות אינטל לקחה צעד אחורה עם טכנולוגיית HyperThreading. עם השקת הדור ה-12 של מעבדי ה-Core שלה, HyperThreading הוטמעה רק בליבות ה-P-Core ולא בכל ליבות המעבד כפי שהיה נהוג עד כה. בשבועות האחרונים צצות הדלפות ושמועת לפיהן אינטל מתכוונת לקחת צעד נוסף אחורה.

בימים אלו ממש, אינטל נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של מעבדי Arrow Lake – דור המעבדים הבא של אינטל למחשבים נייחים. ככל שהפיתוח של Arrow Lake מתקדם, כך מתרבות ההדלפות סביב המעבדים האלה. חשבון X (לשעבר Twitter) בשם yuuki_ans חשף מסמך פנימי של אינטל ולפיו ישנה סבירות גבוהה שמעבדי Arrow Lake יגיעו ללא HyperThreading כלל.

ARROW-LAKE-HYPERTHREADING
מתוך ההדלפות. קרדיט: VideoCardz

לצד המסמך של yuuki_ans, גם החשבון InstLatX64 שעוקב אחר פיתוח וקוד מקור של מעבדי x86 השיג מידע דומה. שני המקורות טוענים כי מעבדי Arrow Lake יגיעו בתצורת ליבות של 8P+16E, או 6P+16E, או 6P+8E. באף אחת מהתצורות אין אזכור לשימוש ב-HyperThreading כלל.

חשוב גם לזכור כי אינטל עדיין בשלבי פיתוח מוקדמים והמעבדים עדיין לא מוכנים כלל. במסמך של yuuki_ans ניתן לראות בבירור כי הפיתוח של ליבות ה-P Core עדיין לא הושלם. למעשה, הליבות הללו עדיין סובלות מבאגים שאינם מאפשרים להן לפעול כראוי והמעבדים עדיין נמצאים בשלבי Pre-Alpha במידה והמסמך עדכני לעכשיו (פברואר 2024).

עדיין ישנו סיכוי שאינטל כן תשלב את טכנולוגיית ה-HyperThreading במעבדי Arrow Lake אך אין ספק כי זה חריג שהשימוש בה עדיין לא מוזכר בשום מסמך. לאינטל יהיה קשה להצדיק את חוסר השימוש ב-HyperThreading וסביר להניח כי היא תסביר שהשיפור בביצועים של כל ליבה יהיה גבוה מספיק בכדי שלא יהיה צורך בטכנולוגיה הזו.

נזכיר גם כי AMD אינה מגבילה את השימוש ב-SMT – הטכנולוגיה המקבילה שלה ל-HyperThreading. גם הליבות הקטנות שלה (Zen 4c) וגם הליבות "הרגילות" (Zen 4) מאפשרות שימוש ב-SMT. אינטל ללא ספק מקלה על AMD בכך שהיא מוותרת על HyperThreading.

לרכישת מעבדי הדור ה-14 של אינטל לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן