159052-A 7th Generation Bristol Ridge 3D Model

שלושה מעבדי AMD Ryzen 8040H למחשבים ניידים הודלפו לרשת

למאגר הנתונים של Geekbench 6 הועלו תוצאות מבחני ביצועים של שלושה מעבדי Ryzen חדשים למחשבים ניידים. שלושת המעבדים הם מסדרת Ryzen 8040H אשר מבוססת על ארכיטקטורת Zen 4 של AMD. סדרה זו היא ריפרש לסדרת Ryzen 7040H שנמצאת כבר היום בשוק.

חשבון הטוויטר BenchLeaks זיהה כי הועלו לאתר Geekbench מבחני הביצועים של המעבדים Ryzen 9 8940H, Ryzen 7 8840H וכן גם ה-Ryzen 5 8640H. שלושת המעבדים נצפו בתוך מחשב גיימינג נייד מסדרת TUF של אסוס (ASUS) וזו למעשה הפעם הראשונה שבה המעבדים האלו נצפים במבחן ביצועים.

 

באופן מאכזב, ההדלפה לא מצביעה על שינויים משמעותיים בסדרת Ryzen 8040H בהשוואה לדור הקודם. במידה והנתונים המוצגים ב-Geekbench נכונים, המעבדים החדשים יגיעו עם נתונים טכניים זהים לקודמיהם. המשמעות היא שמדובר במיתוג מחדש של המעבדים הקיימים – אפילו ללא שינויי תדרים. אם הנתונים אכן נכונים, מדובר במהלך מוזר ומיותר מצד AMD.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי סדרת Ryzen 8000 למחשבים ניידים תכלול גם מעבדים המבוססים על ארכיטקטורת Zen5 החדשה. המדיניות של AMD היא להשיק בכל שנה מעבדי מחשבים ניידים ממספר ארכיטקטורות. אנחנו מקווים שהמעבדים שיבוססו על Zen5 יציגו שינוי משמעותי בהשוואה לדור הנוכחי.

ההדלפה של שילוב מעבד מסדרת Ryzen 8000 בתוך מחשב נייד של ASUS מלמדת אותנו כי AMD נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים. עד להשקה סביר להניח ש-AMD תתמקד בשיפורים בעיקר ברמת התוכנה – שיפורי Firmware, BIOS וכדומה.

במצב אידיאלי AMD תצליח גם לשפר את תדרי המעבדים על מנת להציג לפחות שיפור כלשהו בהשוואה לדור הנוכחי.

בצד השני של המפה, אינטל מתכננת להשיק במהלך 2024 מעבדי Meteor Lake ומעבדי Arrow Lake למחשבים ניידים. ל-AMD תהיה תחרות משמעותית בסגמנט המחשבים הניידים במהלך 2024.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן