nvidia rtx 4090

האם NVIDIA תשיק כרטיסי מסך חדשים בכנס CES הקרוב?

בשבועות האחרונים רצות שמועות באינטרנט שטוענות כי NVIDIA מתכננת להשיק סדרת כרטיסי מסך בשם RTX 40 Super. אם אכן תושק, סדרת RTX 40 Super תשתמש באותה הארכיטקטורה של סדרת RTX 40 אך תציג כמות ליבות גבוהה יותר וביצועים טובים יותר. מדובר בעצם בריפרש לסדרת RTX 40 שכבר נמצאת היום בשוק.

עד היום NVIDIA השיקה סדרת 'Super' פעם אחת בלבד ובשנת 2019, אז זו הייתה סדרת RTX 20 Super. המטרה של סדרת ה-Super היא למצות את המכירות והביצועים של הארכיטקטורה הקיימת. השקה של סדרת Super תאפשר גם ל-NVIDIA שנת עבודה נוספת על סדרת RTX 50 ועל הארכיטקטורה הבאה שתיקרא ככל הנראה Blackwell.

השמועות על סדרת RTX 40 Super מגיעות במקביל למספר דיווחים שמתפרסמים באתר VideoCardz. לפי אותם הדיווחים, מספר יצרניות כרטיסי מסך מציינות כי "לא מצפות להשקה גדולה של כרטיסי מסך" הן בשנת 2024. מדובר בניסוח מעניין שמצד אחד מאשר שלא תושק ארכיטקטורה חדשה לגמרי אך יחד עם זאת מדובר באמירה שמשאירה מקום להשקות של דגמי ביניים וריפרשים.

חשבון טוויטר בשם kopite7kimi הוא זה שטוען כי סדרת RTX 40 תושק ב-CES 2024. ל-kopite7kimi יש היסטוריה של שמועות והדלפות מהימנות אך צריך לקחת כל ציוץ או אמירה בעירבון מוגבל.

בשלב זה NVIDIA לא התייחסה לדיווחים באופן רשמי וגם לא פרסמה כי תעשה הכרזה משמעותית במהלך CES הקרוב. ייתכן ובשבועות הקרובים NVIDIA תודיע כי תעשה השקה ב-CES וייתכן גם כי היא תסתפק בהכרזה קצרה עם הודעות לעיתונות.

בשלב הזה אנחנו עדיין לא יודעים מהן התוכניות של AMD בתחום כרטיסי המסך לשנת 2024. ייתכן וגם היא תסתפק בהשקת ריפרש. יחד עם זאת, במידה והיא תשיק את ארכיטקטורת כרטיסי המסך הבאה שלה, אין ספק שהיא תוכל לקחת מ-NVIDIA נתח שוק חשוב נוסף. מצב שכזה אף יאפשר לה לראשונה מזה שנים רבות להציג עליונות משמעותית בתחום כרטיסי המסך.

עבור אינטל מדובר בהזדמנות יקרה מפז לצמצם את פער הביצועים שלה בסגמנט ה-High End. כל עוד חטיבת כרטיסי המסך שלה קיימת ועובדת, יש לה סיכוי להוות מתחרה שלישית ורצינית בתחום כרטיסי המסך. השקה של ריפרש מצד NVIDIA תאפשר גם לאינטל עוד זמן יקר שהיא צריכה על מנת לבסס את כרטיסי המסך הבאים שלה.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 40 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן