core i9 14900KF frequency world record image
קרדיט: ערוץ היוטיוב של SkatterBencher

ה-i9-14900KF של אינטל שבר שיא עולמי והגיע לתדר של מעל 9.0Ghz

מעבדי הדור ה-14 של אינטל (Intel) הושקו לפני פחות משבוע והם כבר מככבים עם ביצועי אוברקלוקינג (overclocking) מרשימים במיוחד. צוות ייעודי של אסוס (ASUS) מדווח כי הצליח להגיע עם ה-i9-14900KF לתדר הגבוה ביותר שתועד אי פעם ובכך לשבור שיא עולמי.

בצוות של אסוס נמצאים כמה מהאוברקלוקרים הטובים בעולם. בצוות של אסוס משתתפים אנשים כמו SkatterBencher, Elmor ו-Shamino. על מנת לשבור את שיא העולם, הצוות השתמש בלוח האם ROG MAXIMUS Z790 APEX ENCORE וכן גם בקירור מסוג הליום נוזלי.

השימוש בקירור מהסוג הזה מאפשר לאוברקלוקרים מקצועיים להביא את המעבד לטמפ' של מתחת לאפס מעלות צלזיוס ובכך להפיק את מירב הביצועים שהשבב מסוגל לספק. בדרך כלל צוותים כאלו משתמשים בקירור מסוג חנקן נוזלי אך בתקופה האחרונה נראה שגם השימוש בהליום נוזלי צובר תאוצה.

חשוב לדעת ולשים לב שהשימוש בקירורים מהסוג הזה אינם מיועדים לשימוש יום יומי. המטרה של חנקן נוזלי והליום נוזלי היא להביא את המעבד לטמפרטרה הנמוכה מאפס מעלות. השימוש בקירורים כאלו הוא להרצת מבחני ביצועים בלבד. שימוש לא נכון בהם עלול לגרום לנזק.

הצוות של אסוס הגיע לתדר מרשים במיוחד של 9.04Ghz שעוקף את השיא הרשמי הקודם שעומד על 8.73Ghz ושייך למעבד i9-13900K. כך לפי אתר HWBOT. הצוות של ASUS אף טוענים כי הם הגיעו לתדר של 9.1Ghz אך בשלב זה טרם התפרסם אימות מהימן לתוצאה הזו. סביר להניח שבתקופה הקרובה נקבל אימות רשמי בנושא.

אין ספק שמדובר בתוצאות מרשימות מאוד. נכון, מעבדי הדור ה-14 למחשבים נייחים לא הביאו בשורה משמעותית בהשוואה לדור הקודם עבור השימוש היום יומי אך נראה כי הם מביאים בשורה מעניינת דווקא בתחום האוברקלוקינג. כבר שנים רבות שמעבדי אינטל מציגים יכולות אוברקלוקינג משמעותיות ונראה שגם הדור ה-14 ממשיך את המגמה.

לשיאי האוברקלוקינג של ה-i9-14900K יש גם זווית ישראלית. אחד מהאוברקלוקרים המובילים בעולם הוא אדם ישראלי בשם שרון נחמיאס. בימים האחרונים העלה שרון לאתר HWBOT מספר תוצאות מבחני ביצועים עם ה-i9-14900K כאשר 4 מהן הן שיאי עולם.

אנחנו עדיין רק בהתחלה. בשבועות ובחודשים הקרובים לוחות האם יקבלו עדכוני BIOS ויגיעו לשוק שבבים מובחרים נוספים של מעבדי הדור ה-14. ככל שהזמן יעבור ייתכן ונראה שיאים נוספים נשברים ויכולות אוברקלוקינג גבוהות עוד יותר.

את התיעוד לשבירת השיא העולמי ניתן למצוא באתר CPU-Z. ניתן לצפות בפרטי התוצאה וכן גם בטבלת שיאי התדרים באתר HWBOT הפופולרי.

לרכישת מעבדי הדור ה-14 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן