msi-motherboards
קרדיט: MSI

עליית מחירים מסתמנת בדור הבא של לוחות האם של אינטל

השקת מעבדי Raptor Lake Refresh של אינטל (Intel) מהדור ה-14 מתקרבת ואיתה צפויים להגיע גם לוחות אם חדשים. חברת MSI למשל, מתכננת להשיק שורה של לוחות אם חדשים תחת המיתוג 'Z790 MAX' עם מספר פיצ'רים חדשים – בעיקר בתחום החיבוריות והקישוריות.

על פי ההערכות, MSI מתכננת להשיק מספר לוחות אם חדשים וביניהם ה-Z790 GODLIKE MAX, Z790 ACE MAX, Z790 CARBON MAX WIFI וכו'. בהדלפה חדשה שעולה לרשת על ידי חשבון X (טוויטר) בשם Chi11eddog ניתן לראות עלייה במחירים של לוחות האם החדשים.

חשוב לשים לב, המחירים בטבלה הם מחירי הבסיס לפני מע"מ כך שבפועל המחירים בחנויות יהיו גבוהים עוד יותר. כאשר משווים את מחירי ה-MSRP של לוחות האם מסדרת Z790 MAX למחירים של לוחות האם מהסדרה 'הרגילה', ניתן לראות עליית מחירים משמעותית יחסית שנעה בין 5% ל-15%. למשל, דגם ה-Ace Max יקר יותר ב-15% מאשר דגם ה-Ace 'הרגיל'.

msi z790 max price leak img
המחירים שהודלפו. קרדיט: Chi11eddog

עליית המחירים מגיעה עם פיצ'רים חדשים אבל לא בטווח שאלו שווים את התוספת במחיר. תקן ה-Wi-Fi 7 שמגיע בסדרת ה-MAX רחוק מאוד מלהיות פופולרי ולמעשה Wi-Fi 6 עדיין בשלבי צמיחה וצבירת תאוצה. היתרונות המשמעותיים של סדרת ה-MAX מתבטאים באספקת חשמל טובה יותר וכן גם בתמיכה טובה יותר בזיכרונות DDR5 בתדרים של עד 7600Mhz.

לצערנו עליית המחירים לא נוגעת רק ללוחות האם. על פי מספר דיווחים ברשת, גם מעבדי Raptor Lake Refresh יגיעו עם עליית מחירים של עד 15% – עליית מחירים בקנה מידה הזהה ללוחות האם של MSI. אם חשבנו שעליות המחירים מאחורינו – מסתבר שטעינו ובגדול.

במידה ו-AMD תשאיר את המחירים הנוכחיים שלה, אינטל תהפוך באופן אוטומטי לפחות אטרקטיבית עבור הלקוח. נראה שבניית מחשבי גיימינג חדשים הופכת להיות משימה יקרה יותר עם הגעת דור המעבדים החדש של אינטל. חשוב כמובן לזכור שהמחירים ישתנו בין המדינות השונות וייתכן וגם לא מדובר במחירים הסופיים.

אנחנו מקוויים שעד להשקה, או לפחות עד כמה שבועות לאחר ההשקה, המחירים ירדו במקצת ויהיו אטרקטיביים יותר ודומים יותר לדור הנוכחי (לפחות).

קשה לנו להצביע על סיבה מדויקת לעליית המחירים אך אין ספק שלעליות הריבית ולחשש ממיתון יש את ההשפעות שלהם על עולמות המחשבים והטכנולוגיה. כל הנשאר לנו כעת זה לראות ולעקוב האם אנחנו עומדים בפני גל עליות מחירים רחב בתחומי המחשבים.

לרכישת לוחות אם מסוג Z790 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן