intel cpu Meteor Lake Tiles_678x452

שמועות חדשות על מעבדי Arrow Lake חושפות הצצה למפת הדרכים של אינטל

כמו ברוב המקרים, גם הפעם השמועות וההדלפות החדשות מגיעות דרך הרשת החברתית X (לשעבר Twitter). החשבונות momomo_us ו-leaf_hobby אשר הדליפו בעבר מידע מהימן רב, חושפים פרטים חדשים אודות מעבדי Arrow Lake של אינטל ותושבת LGA-1851 שעתידה להחליף את LGA-1700.

לפני שנציג את המידע החדש שהודלף והמשמעויות שלו יש כמה דברים שצריך לשים לב אליהם. בעוד שהמידע מגיע מחשבונות X שנחשבים למהימנים, בשלב הזה לא כל המידע שפורסם על ידיהם לאחרונה אומת. כמו כן, צריך לקחת בחשבון שייתכן וחלק מהפרטים עוד ישתנו עד להשקה של מעבדי Arrow Lake שאגב יגיעו לשוק רק בסוף שנת 2024.

Chipset חדש

נתחיל מהפרט המעניין ביותר שהועלה לרשת. לדבריו של leaf_hobby, תושבת LGA-1851 תשמש את אינטל עד לשנת 2026. בתקווה שכל שנה נקבל ארכיטקטורת מעבדים חדשה בכל שנה, המשמעות היא שלראשונה שלוש ארכיטקטורות מעבדים של אינטל ישתמשו באותה תושבת. אם הדבר אכן ייקרה, מדובר בבשורה נהדרת לצרכנים ושינוי כיוון מהצד של אינטל.

יתר על כן, עולה מההדלפה כי ערכת השבבים (Chipset) מסוג Z890 היא זו שתשמש את מעבדי Arrow Lake. במקור, Z890 אמורה הייתה לשמש את מעבדי Meteor Lake למחשבים הנייחים אך מעבדים אלו בוטלו ולא יגיעו לשוק. כך, ההשקה של Z890 נדחתה בשנה. אם כבר מדברים על Z890, על פי ההדלפות ערכת השבבים הזו תגיע עם 20 נתיבי PCIe Gen5 כאשר 16 מהם מיועדים לכרטיס המסך ו-4 נוספים לאחסון NVMe. בנוסף לכך, Z890 תכלול גם 24 נתיבי PCIe Gen4 ותמיכה ב-WiFi 7.

מעבדי Arrow Lake

נחשפו ב-X גם פרטים חדשים אודות מעבדי Arrow Lake. מהשמועות ומההדלפות ברשת נראה כי מעבדי Arrow Lake יקבלו זיכרון Cache L2 בגודל של 3MB וזאת לעומת 2MB במעבדי Raptor Lake. להערכתנו גם זיכרון ה-Cache L3 יקבל שיפור משמעותי. הגדלת ה-Cache תסייע לשפר את ביצועי הליבה הבודדת גם במשחקים.

עוד עולה כי נכון להיום כבר מסתובבות במעבדות של אינטל שתי גרסאות Engineering Samples של מעבדי Arrow Lake אשר מגיעות עם 6 ליבות מסוג P-Core ו-8 ליבות מסוג E-Core. יחד עם זאת, גרסתם הסופית של המעבדים תכלול מגוון קונפיגורציות. מעבד הדגל של Arrow Lake אמור להגיע עם 8 ליבות P-Core ו-16 ליבות E-Core. מעבדי ה-i5 למשל צפויים להגיע עם 8 ליבות P Core.

אינטל צפויה לשפר במעבדי Arrow Lake גם את כרטיס המסך המובנה במעבד. על פי השמועות, אינטל תכלול בתוך מעבדי Arrow Lake זיכרון L3 Cache נפרד לליבה הגרפית וזאת על מנת לשפר את הביצועים שלה. בשלב זה עדיין מוקדם לקבוע מה יהיו ביצועי כרטיס המסך המובנה במעבדי Arrow Lake.

למעשה, עדיין מוקדם לדעת גם מה יהיו ביצועי מעבדי Arrow Lake, מה יהיו התדרים שלהם ומה תהיה צריכת החשמל שלהם. בעוד שהמעבדים עדיין נמצאים בשלבי הפיתוח, השמועות שמועלות עד כה לרשת מלמדות על ניסיונות של אינטל להביא שינויים רבים (יחסית) למעבדים שלה.

אנחנו מקווים שארכיטקטורת Arrow Lake תביא שינוי גדול אל מול Raptor Lake Refresh ושתיתן מענה הולם ל-AMD גם בשנה הבאה. תחרות היא דבר טוב עבור הצרכן.

לרכישת מעבדי Raptor Lake לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן