שמועה: NVIDIA משתמשת בבינה מלאכותית כדי לשפר את ביצועי הדרייברים

חברת CapFrameX העוסקת בפיתוח כלים למדידת Frame Times ומדידת פרמטרים נוספים הנוגעים לביצועי כרטיס המסך העלתה אמש ציוץ מסתורי ומסקרן. לדבריהם של CapFrameX, חטיבת פיתוח הדרייברים של NVIDIA נעזרת בבינה מלאכותית כדי לשפר את ביצועי כרטיסי המסך שלה. 

נכון להיום NVIDIA וגם חברות שבבים נוספות משתמשות באלגוריתמי בינה מלאכותית בתהליכי פיתוח השבבים. NVIDIA אף שמה דגש עצום על בינה מלאכותית כחלק מהפעילות העסקית שלה וזו כוללת ספריות קוד ופלטפורמות לפיתוח והאצת פיתוח של בינה מלאכותית ואף כרטיסי מסך ייעודיים לתחום.

כמו כן, זה לא סוד שבינה מלאכותית יכולה לכתוב קוד לא פחות טוב מבני אדם. בינה מלאכותית כמו  chatGPT מסוגלת לכתוב קטעי קוד קריאים וברורים ואף לתעד ולהסביר אותם. כלים פנימיים של חברות כמו גוגל (Google) אף מסוגלים לכתוב קטעי קוד ואלגוריתמים מורכבים שלמים.

כעת נראה כי NVIDIA החליטה לשלב בינה מלאכותית גם בפיתוח הדרייברים שלה. בשלב זה  CapFrameX טרם פרסמו מידע מדויק והם מבקשים להתייחס לציוץ שלהם כשמועה בלבד. יחד עם זאת, לאור העיסוק שלהם בתחום כרטיסי המסך סביר להניח שיש להם מקורות אמינים בתעשייה.

לדבריהם של CapFrameX, הבינה המלאכותית תצליח לשפר את ביצועי כרטיסי המסך בממוצע ב-10% ובמקרים מסויימים אפילו ב-30%. מדובר בשיפורים משמעותיים ומרשימים עבור NVIDIA. שיפורים שכאלו יכולים ללא ספק לעשות חיים קשים ל-AMD ואינטל (Intel) שאגב עובדות לא מעט על שיפורי הדרייברים שלהן.

ב-CapFrameX מסבירים כי הבינה המלאכותית תסייע לשפר מגוון מנגנונים של הדרייברים וביניהם: Instructions, throughput, hardware utilization, threading, settings…".

בשלב זה לא ידוע מתי במדויק הדרייברים המשופרים יגיעו לקהל הרחב ולא ברור אילו כרטיסי מסך יהנו מהם. ב-CapFrameX סבורים כי NVIDIA שואפת להציג דרייבר חדש ראשון כבר ברבעון הזה של השנה (רבעון 1 שנת 2023).

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 40 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן