nvidia rtx 4090 fe

נחשפו פרטים חדשים אודות מחברי החשמל הנשרפים בכרטיסי מסך מסוג RTX 4090

מאז השקת ה-RTX 4090 ישנם דיווחים רבים ברשת על מחברים ומתאמים של חיבור ה-12VHPWR שנשרפים ואפילו נמסים. בעוד ש-NVIDIA טרם סיימה לחקור את הסוגיה, ישנן כבר מסקנות ביניים מעניינות.

NVIDIA הצהירה בימים האחרונים כי היא עדיין חוקרת את הסוגיה ומנסה להבין מהו הגורם המדויק שמוביל למחברים החדשים להישרף בזמן השימוש במחשב. במקביל, האתר הגרמני הפופולרי IgorsLab, בודק גם הוא מה יכול להיות המקור לבעיה.

מהתחקירים של NVIDIA ושל IgorsLab נחשף נתון חדש ומעניין שלא התגלה עד כה. מחברי החשמל החדשים מיוצרים על ידי שתי חברות: NTK ו-Astron. מהבדיקות עולה כי שתי החברות מייצרות את המחברים והכבלים באיכויות שונות ובצורה קצת שונה.

הממצאים שנבדקו עד כה מעלים כי בעוד שהכבלים של NTK דורשים יותר כוח על מנת לחבר אותם, הם עמידים יותר ואיכותיים יותר מאלו של Astron. בשלב זה לא מאשימים באופן רשמי את Astron שכן על מנת להיות בטוחים שהכבלים שלה הם הבעייתיים, צריך לבצע בדיקות רחבות יותר.

במקביל, בדיקות נוספות של GamersNexus מגלות נתון חריג: חלק מהמתאמים מיוצרים עם כבלים המדורגים ל-300V והחלק האחר עם כבלים המדורגים ל-150V. בשלב זה לא ברור האם כבל ה-300V שייך ליצרנית אחת וכבל ה-150V לאחרת או ששתיהן משתמשות בשני סוגי הכבלים.

אחד החשדות כרגע הוא שכבל ה-150V לא עומד בדרישות התקן של כבל ה-12VHPWR החדש וכי הוא זה שגורם למחברים להישרף במחשב. באופן מעניין יש ברשת גם מספר דיווחים לפיהם גם כבלי 12VHPWR היוצאים ישירות מספק הכוח ללא מתאם נשרפים גם הם.

ההמלצה בשלב זה היא לוודא שהכבל מחובר עד הסוף וכי הוא לא מכופף. אנחנו מקווים כי NVIDIA תציג בקרוב את תוצאות התחקיר שלה ותספק פתרון ללקוחות של כרטיסי המסך החדשים שלה.

נראה שהבחירה של AMD לא לשלב את מחבר החשמל החדש היא אחת מהבחירות היותר טובות שהיא עשתה בסדרת כרטיסי המסך החדשה שלה, סדרת RX 7000.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 40 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן